پکیج (پروتکل) درمان شناختی – رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی – رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

http://123proje.ir/43544

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
43 کیلو بایت

پکیج (پروتکل) درمان شناختی – رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی - رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات 31
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی – رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد) در 31 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 12 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

31 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
شرح و توضیح جلسات در مانی و تکنیک ها
جلسه اول : بازخورد انگیزشی فردی
جلسه دوم : معرفی موقعیت های پرخطر
جلسه سوم : مقابله با میل به مصرف مواد (مقابله با وسوسه)
جلسه چهارم : مقابله با تفکر منفی
جلسه پنجم: تصمیم های به ظاهر نامرتبط
جلسه ششم : برنامه ریزی در زمینه موارد اضطراری
جلسه هفتم : مهارت های امتناع
جلسه هشتم : انتقاد و انتقاد کردن
جلسه نهم : مدیریت خشم
جلسه دهم : افزایش فعالیت های لذت بخش
جلسه یازدهم: حل مسئله
جلسه دوازدهم: توسعه شبکه های حمایتی
خصوصیات کلی درمان شناختی- رفتاری
روان درمانی و روان درمانی گروهی
مبانی نظری درمان شناختی رفتاری
هدف درمان شناختی- رفتاری
ویژگی های اصلی درمان شناختی-رفتاری
مفاهیم اصلی رویکرد شناختی رفتاری
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول : بازخورد انگیزشی فردی
در اولین جلسه، بر شناسایی و کشف فواید و مضرات ایجاد تغییر در روند مصرف مواد توسط درمانجویان تاکید می شود. برای انجام این کار از فنون مختلفی استفاده می شود (راتگرزو گریوز، 2004). توصیه ما این است که جدول دو ستونی روی وایت بورد رسم کنید و ستون اول آن را به فواید ایجاد تغییر در مصرف مواد و ستون دوم آن را به مضرات عدم تغییر در مصرف مواد اختصاص دهید و از حاضران در جلسه بخواهید تا این ستون ها را پر کنند.
هنگام انجام این تمرین متخصصان بالینی نباید زیاد فعال باشند و باید نقشی به تقریب خنثی داشته باشند. نکته اصلی اینجاست که باید افراد گروه را تشویق کرد تا خودشان را ساختار انگیزشی خودشان را برای تغییر تعیین کنند. درمانگر باید از فنون گوش دادن تأملی یا تعمقی استفاده کرده و افراد را تشویق کند تا در این کار مشارکت فعالانه ای داشته باشند (میلر و رولینک، 2002).

جلسه دوم : معرفی موقعیت های پرخطر
در این جلسه، بر کمک به درمانجویان برای تعیین موقعیتهایی که خطر مصرف مواد را در آنها افزایش می دهند، تاکید می شود. این موقعیت ها یا درون فردی هستند یا بین فردی، زیرا موقعیت های پرخطر که به طور معمول با عنوان « عوامل راه انداز » از آنها یاد می شود، شامل حالات عاطفی درونی یا وقایع بیرونی اند که در زبان خاص گمنام های الکلی (AA) « افراد، مکان ها و اشیا» نامیده می شود (یا به اصطلاح توپ بازی، زمین بازی، یاربازی). باید به درمانجویان برای توسعه طرح های عملی خاص و چندمرحله ای برای مقابله با موقعیت های پرخطر و سبک زندگی بدون مصرف مواد، کمک کرد.

پکیج (پروتکل) درمان شناختی – رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد) در 31 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 12 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

31 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
شرح و توضیح جلسات در مانی و تکنیک ها
جلسه اول : بازخورد انگیزشی فردی
جلسه دوم : معرفی موقعیت های پرخطر
جلسه سوم : مقابله با میل به مصرف مواد (مقابله با وسوسه)
جلسه چهارم : مقابله با تفکر منفی
جلسه پنجم: تصمیم های به ظاهر نامرتبط
جلسه ششم : برنامه ریزی در زمینه موارد اضطراری
جلسه هفتم : مهارت های امتناع
جلسه هشتم : انتقاد و انتقاد کردن
جلسه نهم : مدیریت خشم
جلسه دهم : افزایش فعالیت های لذت بخش
جلسه یازدهم: حل مسئله
جلسه دوازدهم: توسعه شبکه های حمایتی
خصوصیات کلی درمان شناختی- رفتاری
روان درمانی و روان درمانی گروهی
مبانی نظری درمان شناختی رفتاری
هدف درمان شناختی- رفتاری
ویژگی های اصلی درمان شناختی-رفتاری
مفاهیم اصلی رویکرد شناختی رفتاری
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول : بازخورد انگیزشی فردی
در اولین جلسه، بر شناسایی و کشف فواید و مضرات ایجاد تغییر در روند مصرف مواد توسط درمانجویان تاکید می شود. برای انجام این کار از فنون مختلفی استفاده می شود (راتگرزو گریوز، 2004). توصیه ما این است که جدول دو ستونی روی وایت بورد رسم کنید و ستون اول آن را به فواید ایجاد تغییر در مصرف مواد و ستون دوم آن را به مضرات عدم تغییر در مصرف مواد اختصاص دهید و از حاضران در جلسه بخواهید تا این ستون ها را پر کنند.
هنگام انجام این تمرین متخصصان بالینی نباید زیاد فعال باشند و باید نقشی به تقریب خنثی داشته باشند. نکته اصلی اینجاست که باید افراد گروه را تشویق کرد تا خودشان را ساختار انگیزشی خودشان را برای تغییر تعیین کنند. درمانگر باید از فنون گوش دادن تأملی یا تعمقی استفاده کرده و افراد را تشویق کند تا در این کار مشارکت فعالانه ای داشته باشند (میلر و رولینک، 2002).

جلسه دوم : معرفی موقعیت های پرخطر
در این جلسه، بر کمک به درمانجویان برای تعیین موقعیتهایی که خطر مصرف مواد را در آنها افزایش می دهند، تاکید می شود. این موقعیت ها یا درون فردی هستند یا بین فردی، زیرا موقعیت های پرخطر که به طور معمول با عنوان « عوامل راه انداز » از آنها یاد می شود، شامل حالات عاطفی درونی یا وقایع بیرونی اند که در زبان خاص گمنام های الکلی (AA) « افراد، مکان ها و اشیا» نامیده می شود (یا به اصطلاح توپ بازی، زمین بازی، یاربازی). باید به درمانجویان برای توسعه طرح های عملی خاص و چندمرحله ای برای مقابله با موقعیت های پرخطر و سبک زندگی بدون مصرف مواد، کمک کرد.

پروتکل درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد);پکیج درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد);خ درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد);دانلود پروتکل درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد);خرید پروتکل درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد);جلسات درمان شناختی رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *