پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

http://123proje.ir/43549

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
1.706 مگا بایت

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1.706 مگا بایت
تعداد صفحات 78
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 78 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

نکته مهم: پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

نوع پروتکل: راهنما محور (یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند) و در مقاطعی مصاحبه ای

78 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونتB Nazanin سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

پیش گفتار
مقدمه
طبقه بندی و تشخیص
ویژگی های بالینی
بی اشتهایی عصبی
وسواس پرخوری عصبی
اختلال تغذیه ای NOS
توسعه و جریان بعدی
چشم انداز Transdiagnostic
نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
پرخوری عصبی
کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
تحقیقات درمانی
افزایش درمان شناختی-رفتاری
کلیات درمان
بیمار
درمانگر
ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
نتیجه ی ارزیابی
موانع CBT-E
افسردگی بالینی
سوء مصرف مداوم مواد
بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
ناتوانی در دنبال کردن درمان
عدم موفقیت CBT-E در گذشته
طول درمان
پیاده سازی CBT-E
پروتکل درمانی
مراحل درمان
مرحله 1
سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
سازماندهی توزین هفتگی
آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
ایجاد ” تغذیه ی منظم “
سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
مشارکت سایر افراد مهم
مرحله ی 2
ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
طراحی مرحله ی 3
مرحله ی 3
پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
تشخیص ” احساس چاق شدن “
مراحل تشخیص احساس چاق شدن
کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
مشخص سازی رژیم غذایی
عوارض جانبی
انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
مرحله ی 4
کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
به حداقل رساندن خطر عود
درمان پایانی
ایجاد بررسی پس از درمان
نکته های نهایی
منابع

توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن:

درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.

توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :

CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.

مراحل درمان

درمان 4 مرحله دارد:
• مرحله 1 – این مهم ترین است. اهداف این است که بیمار را در درمان و تغییر برای ساخت یک فرمولاسیون از فرایند های محافظت از اختلالات تغذیه با گسترش اطلاعات و ارائه ی وزن هفتگی و یک الگو از تغذیه ی منظم مشارکت دهد. قرار ملاقات ها دو بار در هفته و به مدت 4 هفته است.
• مرحله 2 – هدف این مرحله برای معالج و بیمار این است که وضع موجود، فرایند بررسی، شناخت موانع تغییر و فرمولاسیون مورد نیاز را درک کرده و برای مرحله ی 3 برنامه ریزی کنند. این مرحله معمولا شامل 2 ملاقات است در هفته ای مجزا.
• مرحله 3 – این قسمت اصلی درمان است. هدف این است که به مکانیزم های کلیدی بپردازیم که اختلال تغذیه بیمار را محافظت می کنند. 8 ملاقات هفتگی در آن وجود دارد.
• مرحله 4 – این مرحله ی نهایی درمان است و تمرکز بر روی آینده.3 هدف در آن وجود دارد: اولی این است که اطمینان حاصل شود که تغییرات ایجاد شده در درمان بیش از چندین ماه بعد نیز حفظ می شوند و دومی این است که ریسک عود کردن در طولانی مدت به حداقل برسد. سه ملاقات در هر 2 هفته ی مجزا وجود دارد. علاوه بر این جلسات، یک قرار ملاقات 20 هفته بعد از اتمام درمان نیز وجود دارد.

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 78 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

نکته مهم: پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

نوع پروتکل: راهنما محور (یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند) و در مقاطعی مصاحبه ای

78 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونتB Nazanin سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

پیش گفتار
مقدمه
طبقه بندی و تشخیص
ویژگی های بالینی
بی اشتهایی عصبی
وسواس پرخوری عصبی
اختلال تغذیه ای NOS
توسعه و جریان بعدی
چشم انداز Transdiagnostic
نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
پرخوری عصبی
کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
تحقیقات درمانی
افزایش درمان شناختی-رفتاری
کلیات درمان
بیمار
درمانگر
ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
نتیجه ی ارزیابی
موانع CBT-E
افسردگی بالینی
سوء مصرف مداوم مواد
بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
ناتوانی در دنبال کردن درمان
عدم موفقیت CBT-E در گذشته
طول درمان
پیاده سازی CBT-E
پروتکل درمانی
مراحل درمان
مرحله 1
سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
سازماندهی توزین هفتگی
آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
ایجاد ” تغذیه ی منظم “
سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
مشارکت سایر افراد مهم
مرحله ی 2
ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
طراحی مرحله ی 3
مرحله ی 3
پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
تشخیص ” احساس چاق شدن “
مراحل تشخیص احساس چاق شدن
کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
مشخص سازی رژیم غذایی
عوارض جانبی
انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
مرحله ی 4
کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
به حداقل رساندن خطر عود
درمان پایانی
ایجاد بررسی پس از درمان
نکته های نهایی
منابع

توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن:

درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.

توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :

CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.

مراحل درمان

درمان 4 مرحله دارد:
• مرحله 1 – این مهم ترین است. اهداف این است که بیمار را در درمان و تغییر برای ساخت یک فرمولاسیون از فرایند های محافظت از اختلالات تغذیه با گسترش اطلاعات و ارائه ی وزن هفتگی و یک الگو از تغذیه ی منظم مشارکت دهد. قرار ملاقات ها دو بار در هفته و به مدت 4 هفته است.
• مرحله 2 – هدف این مرحله برای معالج و بیمار این است که وضع موجود، فرایند بررسی، شناخت موانع تغییر و فرمولاسیون مورد نیاز را درک کرده و برای مرحله ی 3 برنامه ریزی کنند. این مرحله معمولا شامل 2 ملاقات است در هفته ای مجزا.
• مرحله 3 – این قسمت اصلی درمان است. هدف این است که به مکانیزم های کلیدی بپردازیم که اختلال تغذیه بیمار را محافظت می کنند. 8 ملاقات هفتگی در آن وجود دارد.
• مرحله 4 – این مرحله ی نهایی درمان است و تمرکز بر روی آینده.3 هدف در آن وجود دارد: اولی این است که اطمینان حاصل شود که تغییرات ایجاد شده در درمان بیش از چندین ماه بعد نیز حفظ می شوند و دومی این است که ریسک عود کردن در طولانی مدت به حداقل برسد. سه ملاقات در هر 2 هفته ی مجزا وجود دارد. علاوه بر این جلسات، یک قرار ملاقات 20 هفته بعد از اتمام درمان نیز وجود دارد.

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBTE;پکیج درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBTE;درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBTE;دانلود پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBTE;پکیج درمانی اختلالات تغذیه ای


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *