پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

http://123proje.ir/43548

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
89 کیلو بایت

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات 68
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD در 68 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 13 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

68 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

شرح جلسات مداخله
جلسه ی اول: معرفی
جلسه ی دوم: کاستی توجه و مشکلات حافظه
جلسه ی سوم: مدیریت زمان
جلسه ی چهارم: مهارت های حل مساله
جلسه ی پنجم: تکانشگری و بیش فعالی
جلسه ی ششم: تکانشگری و بیش فعالی
جلسه ی هفتم: مهارت های اجتماعی
جلسه ی هشتم: مهارت های اجتماعی
جلسه ی نهم: اضطراب
جلسه ی دهم: خشم
جلسه ی یازدهم: افسردگی و خلق پایین
جلسه ی دوازدهم: مشکلات خواب
جلسه ی سیزدهم: پیشگیری از عود
توضیح مبانی نظری اختلال كمبود توجه و بیش‌فعالی
مقدمه
تعریف اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
توصیف نشانه‌های اصلی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
ملاك تشخیص كنونی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
مشكلات توام با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی در كودكان
شیوع اختلال اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
شكل‌گیری اختلال اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی در طول رشد
سبب‌شناسی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
تشخیص و مداخله زودهنگام كودكان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
راهبردهای تشخیص و مداخله زودهنگام كودكان مبتلا
فرآیند تشخیص زودهنگام كودكان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
برنامه‌های آموزشی زودهنگام برای كودكان با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه ی اول: معرفی
• آشنایی و معرفی گروه
• ارائه ی اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی، ارائه ی پروفایل علائم فردی به هر کدام از اعضای گروه
• ارائه اطلاعات راجع به قواعد گروه
• بحث گروهی درباره ی پیامدهای علائم بیش فعالی، تکانشگری و کاستی توجه و تاثیر آن در زندگی شخصی هریک از اعضای گروه

جلسه ی دوم: کاستی توجه و مشکلات حافظه
• توضیح درباره ی جنبه های زیست شناختی و روانشناختی توجه و حافظه و تاثیر استرس بر این دو فرآیند
• بحث درباره ی نشانه ها و مشکلات کاستی توجه و حافظه
• ارائه راهکارهای درونی و بیرونی برای بهبود توجه و حافظه
• بحث راجع به این راهکارها و ارائه ی نظرات شخصی
• بحث درباره ی تنظیم پاداش های کوچک و بزرگ برای دست یابی به اهداف
• توزیع کاربرگ جدول فعالیت های روزانه

جلسه ی سوم: مدیریت زمان
• بررسی پیشرفت و مشکلات مربوط به تکلیف خانه
• بحث درباره ی تله های هدر دادن زمان و از دست دادن فرصت ها
• توضیح درباره ی شش قدم ضروری جهت مدیریت زمان (تنظیم اهداف، تهیه لیست، اولویت بندی فعالیت ها، تخمین زمان لازم برای تکمیل هر فعالیت، برنامه ریزی و تنظیم سیستم پاداش)
• بحث درباره ی قدم های مدیریت زمان
• توزیع کاربرگ برنامه ریزی فعالیت های روزانه
شرح
راهبردهای مدیریت زمان برای نوجوانان مبتلا به ADHD
الویت بندی آنچه در حال حاضر از همه مهمتر است در مقابل آنچه اهمیت کمتری دارد و می تواند به تاخیر بیفتد. به تاخیر انداختن نوشتن مقاله درس تاریخ به انجام دادن تکالیف علوم برای سه روز زودتر از موعد کمکی نمی کند.
ترجیح نیازها بر آنچه دوست دارید مخصوصاً در مورد اوقات فراغت. فعالیت های سرگرم کننده مانند بازیهای ویدئویی و وبلاگ گردی ها را به اندازه یک دسر در نظر بگیرید، و تنها پس از به پایان رساندن آنچه باید انجام دهید، به آنها بپردازید.
با برآوردهای دقیق زمان های مشخصی را تعیین کنید و برای به پایان رساندن تکالیف زمان کافی در نظر بگیرید. در واقع برنامه ریزی کردن برای امور از انجام دادن آنها سرگرم کننده تر است، معمولاً افراد مبتلا به ADHD رویدادهای بسیاری را در برنامه خود وارد می کنند یا مدت زمان انجام تکلیف را از میزان واقعی آنها، کمتر تخمین می زنند.
آگاه باشید که در حال حاضر باید در چه مرحله ای باشید و زمان کافی را برای رسیدن به آن در نظر بگیرید. مردم تمایل دارند (عادت دارند) براساس اینکه آیا دیگران تعهداتشان را در زمان مقرر انجام داده اند یا خیر، در مورد شخصیت آنها قضاوت کنند. یک برنامه ریزی دقیق می تواند شما را مانند کسی نشان دهد که از عهده امور بر می آید.
برای پروژه های پیچیده دستورالعمل های قدم به قدم در نظر بگیرید. فکر کردن در مورد میزان سختی یک کار ممکن است منجر به رهاکردن آن کار شود. تکالیف را به مراحل شدنی تقسیم بندی کنید و این تکالیف ریز شده را به لیست برنامه یا تقویم خود اضافه نمایید.

همگام سازی
برای تنظیم کردن خودم در مسیر کارها، برنامه ریز الکترونیک خود را توسط تقویم گوگل در کامپیوتر میزکارم و تلفن همراهم همگام ساخته ام، بنابراین همیشه برنامه هایم در جیب من موجود است. من حتی قرارهای ملاقاتم را به این روش تنظیم می کنم. ممکن است دیگران تصور کنند که دست و پا چلفتی هستم، در صورتیکه با استفاده از تقویم در ۱۰۰ % موارد موفق می شوم، در جایی که باید باشم (با دوستم) و در ساعتی که قرار بوده حضور داشته باشم (بعدازظهر جمعه). وقتی از یک سیستم برنامه ریزی جدید استفاده می کنید، تنها یک گام را در یک زمان تعیین کنید تا وقتی که با آن برنامه خو بگیرید. در شروع کار بعضی از اموری که شما باید هر روز آن را برنامه ریزی کنید به شرح زیر می باشند.
برنامه خواب: به خواب رفتن بسیار کسل کننده است مگر اینکه شما رویاهای جذاب و واضحی داشته باشید. برای افراد مبتلا به ADHD وقت هدر دادن در زمان خواب بسیار آسان است. بنابراین برای برنامه ریزی خواب مورد نیازتان از تقویم خود استفاده نمایید . آیا می دانستید کمبود خواب وضعیت سلامت روان را بدتر می سازد، به خصوص در مورد اختلال ADHD؟
برنامه بیدار شدن: تنها زمانی که با بالش خود آشتی کنید می توانید بیدار شوید و روز خود را آغاز کنید. برای افراد مبتلا به ADHD صبح می تواند حتی با وجود یک خواب خوب بسیار سخت باشد. سعی کنید داروی خود را قبل از جدا شدن از تختخواب مصرف کنید و یک ساعت زنگ دار آزاردهنده بخرید که تا زمانی که شما یک کار مشخصی را انجام نداده اید، ساکت نشود.
به عنوان نمونه، ساعت هایی وجود دارند که فرفره ای را به هوا پرتاب می کند و شما مجبورید آن را بیابید و سرجایش بگذارید تا زنگ خاموش گردد. یک نوع ساعت دیگر از میز به زمین می افتد و روی زمین می چرخد تا شما را مجبور سازد از تختخواب جدا شوید و آن را خاموش کنید و یک ساعت دیگر کل تختخواب را می لرزاند. این اسباب بازیها ممکن است مسخره به نظر برسند ولی هر کدام شانس شما را برای بیدار شدن در صبح افزایش می دهند که معمولا ً حساس ترین وظیفه را در برنامه روزانه شما اجرا خواهند کرد.

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD در 68 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 13 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

68 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

شرح جلسات مداخله
جلسه ی اول: معرفی
جلسه ی دوم: کاستی توجه و مشکلات حافظه
جلسه ی سوم: مدیریت زمان
جلسه ی چهارم: مهارت های حل مساله
جلسه ی پنجم: تکانشگری و بیش فعالی
جلسه ی ششم: تکانشگری و بیش فعالی
جلسه ی هفتم: مهارت های اجتماعی
جلسه ی هشتم: مهارت های اجتماعی
جلسه ی نهم: اضطراب
جلسه ی دهم: خشم
جلسه ی یازدهم: افسردگی و خلق پایین
جلسه ی دوازدهم: مشکلات خواب
جلسه ی سیزدهم: پیشگیری از عود
توضیح مبانی نظری اختلال كمبود توجه و بیش‌فعالی
مقدمه
تعریف اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
توصیف نشانه‌های اصلی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
ملاك تشخیص كنونی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
مشكلات توام با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی در كودكان
شیوع اختلال اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
شكل‌گیری اختلال اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی در طول رشد
سبب‌شناسی اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
تشخیص و مداخله زودهنگام كودكان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
راهبردهای تشخیص و مداخله زودهنگام كودكان مبتلا
فرآیند تشخیص زودهنگام كودكان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
برنامه‌های آموزشی زودهنگام برای كودكان با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه ی اول: معرفی
• آشنایی و معرفی گروه
• ارائه ی اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی، ارائه ی پروفایل علائم فردی به هر کدام از اعضای گروه
• ارائه اطلاعات راجع به قواعد گروه
• بحث گروهی درباره ی پیامدهای علائم بیش فعالی، تکانشگری و کاستی توجه و تاثیر آن در زندگی شخصی هریک از اعضای گروه

جلسه ی دوم: کاستی توجه و مشکلات حافظه
• توضیح درباره ی جنبه های زیست شناختی و روانشناختی توجه و حافظه و تاثیر استرس بر این دو فرآیند
• بحث درباره ی نشانه ها و مشکلات کاستی توجه و حافظه
• ارائه راهکارهای درونی و بیرونی برای بهبود توجه و حافظه
• بحث راجع به این راهکارها و ارائه ی نظرات شخصی
• بحث درباره ی تنظیم پاداش های کوچک و بزرگ برای دست یابی به اهداف
• توزیع کاربرگ جدول فعالیت های روزانه

جلسه ی سوم: مدیریت زمان
• بررسی پیشرفت و مشکلات مربوط به تکلیف خانه
• بحث درباره ی تله های هدر دادن زمان و از دست دادن فرصت ها
• توضیح درباره ی شش قدم ضروری جهت مدیریت زمان (تنظیم اهداف، تهیه لیست، اولویت بندی فعالیت ها، تخمین زمان لازم برای تکمیل هر فعالیت، برنامه ریزی و تنظیم سیستم پاداش)
• بحث درباره ی قدم های مدیریت زمان
• توزیع کاربرگ برنامه ریزی فعالیت های روزانه
شرح
راهبردهای مدیریت زمان برای نوجوانان مبتلا به ADHD
الویت بندی آنچه در حال حاضر از همه مهمتر است در مقابل آنچه اهمیت کمتری دارد و می تواند به تاخیر بیفتد. به تاخیر انداختن نوشتن مقاله درس تاریخ به انجام دادن تکالیف علوم برای سه روز زودتر از موعد کمکی نمی کند.
ترجیح نیازها بر آنچه دوست دارید مخصوصاً در مورد اوقات فراغت. فعالیت های سرگرم کننده مانند بازیهای ویدئویی و وبلاگ گردی ها را به اندازه یک دسر در نظر بگیرید، و تنها پس از به پایان رساندن آنچه باید انجام دهید، به آنها بپردازید.
با برآوردهای دقیق زمان های مشخصی را تعیین کنید و برای به پایان رساندن تکالیف زمان کافی در نظر بگیرید. در واقع برنامه ریزی کردن برای امور از انجام دادن آنها سرگرم کننده تر است، معمولاً افراد مبتلا به ADHD رویدادهای بسیاری را در برنامه خود وارد می کنند یا مدت زمان انجام تکلیف را از میزان واقعی آنها، کمتر تخمین می زنند.
آگاه باشید که در حال حاضر باید در چه مرحله ای باشید و زمان کافی را برای رسیدن به آن در نظر بگیرید. مردم تمایل دارند (عادت دارند) براساس اینکه آیا دیگران تعهداتشان را در زمان مقرر انجام داده اند یا خیر، در مورد شخصیت آنها قضاوت کنند. یک برنامه ریزی دقیق می تواند شما را مانند کسی نشان دهد که از عهده امور بر می آید.
برای پروژه های پیچیده دستورالعمل های قدم به قدم در نظر بگیرید. فکر کردن در مورد میزان سختی یک کار ممکن است منجر به رهاکردن آن کار شود. تکالیف را به مراحل شدنی تقسیم بندی کنید و این تکالیف ریز شده را به لیست برنامه یا تقویم خود اضافه نمایید.

همگام سازی
برای تنظیم کردن خودم در مسیر کارها، برنامه ریز الکترونیک خود را توسط تقویم گوگل در کامپیوتر میزکارم و تلفن همراهم همگام ساخته ام، بنابراین همیشه برنامه هایم در جیب من موجود است. من حتی قرارهای ملاقاتم را به این روش تنظیم می کنم. ممکن است دیگران تصور کنند که دست و پا چلفتی هستم، در صورتیکه با استفاده از تقویم در ۱۰۰ % موارد موفق می شوم، در جایی که باید باشم (با دوستم) و در ساعتی که قرار بوده حضور داشته باشم (بعدازظهر جمعه). وقتی از یک سیستم برنامه ریزی جدید استفاده می کنید، تنها یک گام را در یک زمان تعیین کنید تا وقتی که با آن برنامه خو بگیرید. در شروع کار بعضی از اموری که شما باید هر روز آن را برنامه ریزی کنید به شرح زیر می باشند.
برنامه خواب: به خواب رفتن بسیار کسل کننده است مگر اینکه شما رویاهای جذاب و واضحی داشته باشید. برای افراد مبتلا به ADHD وقت هدر دادن در زمان خواب بسیار آسان است. بنابراین برای برنامه ریزی خواب مورد نیازتان از تقویم خود استفاده نمایید . آیا می دانستید کمبود خواب وضعیت سلامت روان را بدتر می سازد، به خصوص در مورد اختلال ADHD؟
برنامه بیدار شدن: تنها زمانی که با بالش خود آشتی کنید می توانید بیدار شوید و روز خود را آغاز کنید. برای افراد مبتلا به ADHD صبح می تواند حتی با وجود یک خواب خوب بسیار سخت باشد. سعی کنید داروی خود را قبل از جدا شدن از تختخواب مصرف کنید و یک ساعت زنگ دار آزاردهنده بخرید که تا زمانی که شما یک کار مشخصی را انجام نداده اید، ساکت نشود.
به عنوان نمونه، ساعت هایی وجود دارند که فرفره ای را به هوا پرتاب می کند و شما مجبورید آن را بیابید و سرجایش بگذارید تا زنگ خاموش گردد. یک نوع ساعت دیگر از میز به زمین می افتد و روی زمین می چرخد تا شما را مجبور سازد از تختخواب جدا شوید و آن را خاموش کنید و یک ساعت دیگر کل تختخواب را می لرزاند. این اسباب بازیها ممکن است مسخره به نظر برسند ولی هر کدام شانس شما را برای بیدار شدن در صبح افزایش می دهند که معمولا ً حساس ترین وظیفه را در برنامه روزانه شما اجرا خواهند کرد.

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD;پکیج درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD;درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD;دانلود پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD;خرید پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD;جلسات درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *