پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری

پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری

http://123proje.ir/43530

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
26 کیلو بایت

پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری

پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات 20
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 10 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

20 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول: معرفی جلسات آموزش راهبردهای شناختی

جلسه دوم: نقشه مفهومی

جلسه سوم: بسط و گسترش عبارات و کلمات و جملات

جلسه چهارم: تجسم

جلسه پنجم: آموزش قوت و ضعف یادگیری دیداری

جلسه ششم: تداعی و تقطیع

جلسه هفتم: مورد سؤال قرار دادن خود و پیگردی

جلسه هشتم: خط کشدن زیر عبارات و جملات و سرنخ دهی

جلسه نهم: استفاده از یادیار و صدای کلمات

جلسه دهم: بحث و نتیجه گیری

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
موضوع جلسه: برقراری ارتباط و معرفی اعضا به یکدیگر
اهداف جلسه:
۱- آشنایی و معرفی اعضاء
۲- بیان اهداف جلسات
۳- بازخورد و بحث در مورد موضوع جلسه
۴- ارائه تكلیف
روش اجرا جلسه با سلام و احوالپرسی شروع می شود. بعد از برقراری ارتباط و خوش آمدگویی به دانش آموزان برای آنها تشریح می شود که هدف از این جلسات بهبود عملکرد تحصیلی آنهاست. بدین منظور ده جلسه به صورت هفته ای سه بار و به مدت یک ساعت طراحی شده است و دانش آموزان در طول این ده جلسه با یکدیگر در جلسات شرکت می کنند.
سپس وظایف دانش آموزان بیان می شود که عبارت است از:
شرکت به موقع در جلسات، عدم غیبت، حضور فعال در جلسات، انجام دقیق تمرین ها و تکالیف.
روانشناس از دانش آموزان می خواهد احساس خود را از حضور در جلسات بیان نمایند و شرایطی که باعث می شود بهتر بتوانند در جلسات شرکت کنند و بهترین استفاده از آن را ببرند بیان نمایند. سپس پیش آزمون به اجرا در می آید.
تکلیف: نقاط مثبت و منفی خود را در کلاس بیان نمایند و چه عواملی باعث عدم استفاده آن ها از بحث های جلسات می شود را یاداشت و مطرح نمایند.
بازخورد:
در ادامه از دانش آموزان در مورد جلسه اول بازخورد دریافت می شود که شامل سؤالات زیر است:
1- آیا مواردی که در جلسه بیان شد برای شما اهمیت داشت؟
۲- در جلسه امروز چقدر احساس کردید که می توانید به روانشناس اعتماد کنید؟
۳- چه احساسی در مورد این جلسات دارید؟
جلسه دوم
موضوع جلسه: راهبرد تکرار و مرور ذهنی
اهداف جلسه: 1- آموزش راهبرد تکرار و مرور ذهنی
۲- چگونگی استفاده از تکرار و مرور ذهنی
٣- توانایی بکارگیری تکرار و مرور ذهنی

روش اجرا
در شروع جلسه، از جلسه قبل بازخورد دریافت می گردد. بررسی تکالیف انجام شده در خانه و رفع مشکلی که با آن در انجام تکلیف در خانه با آن روبرو بوده اند. سپس به توضیح اینکه تکرار عامل مهمی در حفظ و نگهداری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت است و از زوال اطلاعات بر اثر گذشت زمان جلوگیری می کند و تکرار باعث فعال نگه داشتن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت می شود. مثلا به دانش آموزان یاد داده می شود در کلمه، اصطلاح با جمله ای که مشکل دارند آن را تا ده بار با خود تکرار کرده و پنج بار آن را از لحاظ ذهنی مرور نمایند.
لیستی جهت تمرین دانش آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود تا به وسیله آن تمرینات خود را انجام دهند و تمرینات آنان بصورت یک شکل انجام پذیرد.

برگه تمرین شماره 1

تکلیف:
شناسایی کلمات و اصطلاحاتی که در طول جلسه و در کلاس درس با آن مشکل داشته اید شناسایی و در آن را در لیست بنویسد و به تمرین آن بپردازید.
بازخورد:
1- آیا در این جلسه موردی بود که شما را ناراحت کند.
۲- چقد در انجام تمرین موفق بودید.

پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 10 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

20 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول: معرفی جلسات آموزش راهبردهای شناختی

جلسه دوم: نقشه مفهومی

جلسه سوم: بسط و گسترش عبارات و کلمات و جملات

جلسه چهارم: تجسم

جلسه پنجم: آموزش قوت و ضعف یادگیری دیداری

جلسه ششم: تداعی و تقطیع

جلسه هفتم: مورد سؤال قرار دادن خود و پیگردی

جلسه هشتم: خط کشدن زیر عبارات و جملات و سرنخ دهی

جلسه نهم: استفاده از یادیار و صدای کلمات

جلسه دهم: بحث و نتیجه گیری

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
موضوع جلسه: برقراری ارتباط و معرفی اعضا به یکدیگر
اهداف جلسه:
۱- آشنایی و معرفی اعضاء
۲- بیان اهداف جلسات
۳- بازخورد و بحث در مورد موضوع جلسه
۴- ارائه تكلیف
روش اجرا جلسه با سلام و احوالپرسی شروع می شود. بعد از برقراری ارتباط و خوش آمدگویی به دانش آموزان برای آنها تشریح می شود که هدف از این جلسات بهبود عملکرد تحصیلی آنهاست. بدین منظور ده جلسه به صورت هفته ای سه بار و به مدت یک ساعت طراحی شده است و دانش آموزان در طول این ده جلسه با یکدیگر در جلسات شرکت می کنند.
سپس وظایف دانش آموزان بیان می شود که عبارت است از:
شرکت به موقع در جلسات، عدم غیبت، حضور فعال در جلسات، انجام دقیق تمرین ها و تکالیف.
روانشناس از دانش آموزان می خواهد احساس خود را از حضور در جلسات بیان نمایند و شرایطی که باعث می شود بهتر بتوانند در جلسات شرکت کنند و بهترین استفاده از آن را ببرند بیان نمایند. سپس پیش آزمون به اجرا در می آید.
تکلیف: نقاط مثبت و منفی خود را در کلاس بیان نمایند و چه عواملی باعث عدم استفاده آن ها از بحث های جلسات می شود را یاداشت و مطرح نمایند.
بازخورد:
در ادامه از دانش آموزان در مورد جلسه اول بازخورد دریافت می شود که شامل سؤالات زیر است:
1- آیا مواردی که در جلسه بیان شد برای شما اهمیت داشت؟
۲- در جلسه امروز چقدر احساس کردید که می توانید به روانشناس اعتماد کنید؟
۳- چه احساسی در مورد این جلسات دارید؟
جلسه دوم
موضوع جلسه: راهبرد تکرار و مرور ذهنی
اهداف جلسه: 1- آموزش راهبرد تکرار و مرور ذهنی
۲- چگونگی استفاده از تکرار و مرور ذهنی
٣- توانایی بکارگیری تکرار و مرور ذهنی

روش اجرا
در شروع جلسه، از جلسه قبل بازخورد دریافت می گردد. بررسی تکالیف انجام شده در خانه و رفع مشکلی که با آن در انجام تکلیف در خانه با آن روبرو بوده اند. سپس به توضیح اینکه تکرار عامل مهمی در حفظ و نگهداری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت است و از زوال اطلاعات بر اثر گذشت زمان جلوگیری می کند و تکرار باعث فعال نگه داشتن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت می شود. مثلا به دانش آموزان یاد داده می شود در کلمه، اصطلاح با جمله ای که مشکل دارند آن را تا ده بار با خود تکرار کرده و پنج بار آن را از لحاظ ذهنی مرور نمایند.
لیستی جهت تمرین دانش آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود تا به وسیله آن تمرینات خود را انجام دهند و تمرینات آنان بصورت یک شکل انجام پذیرد.

برگه تمرین شماره 1

تکلیف:
شناسایی کلمات و اصطلاحاتی که در طول جلسه و در کلاس درس با آن مشکل داشته اید شناسایی و در آن را در لیست بنویسد و به تمرین آن بپردازید.
بازخورد:
1- آیا در این جلسه موردی بود که شما را ناراحت کند.
۲- چقد در انجام تمرین موفق بودید.

پروتکل آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;پکیج آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;دانلود پروتکل آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;خرید پروتکل آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;جلسات آموزش راهبردهای شناختی یادگیری;پکیج آموزش راهبردهای شناختی;برنامه آموزش راهبردهای شناختی یادگیری


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *