پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس

پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس

http://123proje.ir/43529

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
76 کیلو بایت

پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس

پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس در 23 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

23 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول: آشنایی و برقراری ارتباط اعضا با یکدیگر
جلسه دوم: انتخاب موقعیت – هدف جلسه: ارائه آموزش هیجانی
جلسه سوم: انتخاب موقعیت – هدف: ارزیابی میزان آسیب پذیری هیجانی و مهارت های هیجانی اعضاء
جلسه چهارم: اصلاح موقعیت – هدف: ایجاد تغییر در موقعیت برانگیزاننده ی هیجان
جلسه پنجم: گسترش توجه – هدف: آموزش مهارت های تغییر توجه
جلسه ششم: ارزیابی شناختی – هدف: تغییر ارزیابی های شناختی
جلسه هفتم: تعدیل پاسخ – هدف: تغییر پیامدهای رفتاری و فیزیولوژیکی هیجان
جلسه هشتم: ارزیابی و کاربرد – هدف: ارزیابی مجدد و برنامه ریزی برای کاربرد آموزش ها
اصلاح راهبردهای تنظیم هیجان از طریق مدل گراس
مرحله ی اول: انتخاب موقعیت
مرحله دوم: اصلاح موقعیت
مرحله سوم: گسترش توجه
مرحله ی چهارم: تغییر شناختی
مرحله ی پنجم: تعدیل پاسخ
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
موضوع جلسه: آشنایی و برقراری ارتباط اعضا با یکدیگر
اهداف جلسه:
1. آشنایی اعضای گروه با یکدیگر و شروع رابطه متقابل رهبر گروه (روانشناس) و اعضا
2. بیان اهداف اصلی و فرعی گروه و گفتگوی اعضا راجع به اهداف فرعی و جمعی
3. بیان منطق و مراحل مداخله
4. بیان چارچوب و قواعد شرکت در گروه

دستور جلسه
1. اعضای گروه، تمرین هایی با هدف آشنایی با یکدیگر انجام دادند. از جمله، نوعی بازی با اسامی یکدیگر که می تواند فرصتی برای آشنایی بیشتر اعضا با هم را فراهم کند. این بازی شامل سه مرحله است: در مرحله اول اعضای گروه، به صورت دایره نشسته و هر کدام به نوبت اسم کوچک خود را می گویند. در مرحله دوم، هر نفر ابتدا نام عضو قبلی و بعد نام خودش را می آورد و به همین ترتیب هر عضو سعی دارد نام دیگر اعضای گروه را بیاموزد. در مرحله سوم، هر یک از اعضا در مورد خودش و راجع به ویژگی های مثبت خود گفتگو می کنند.
2. در ابتدا راجع به اهداف تشکیل گروه صحبت شد. پس از آن، افراد فهرستی از هدف های فردی خود نوشته و آن را درجه بندی کرده و پس از آن به نوبت راجع به آن گفتگو کردند.
تکلیف: از افراد خواسته شد، در طول هفته آینده اگر به دلیل رخداد خاصی یا فکر کردن به یک رخداد، در یک حالت هیجانی (غم، نگرانی، ترس، تنفر، احساس گناه و …) درگیر شدند آن را در یک دفتر یادداشت کرده و در جلسه بعد یادداشت های خود را با دیگر اعضا در میان بگذارند.

بازخورد: اعضای گروه، نقطه نظر خود در مورد تجربه ی خاص این جلسه را بیان کردند.

جلسه دوم
موضوع جلسه: انتخاب موقعیت
هدف جلسه: ارائه آموزش هیجانی
دستور جلسه
بخش اول: در آغاز، تکلیف جلسه قبل مرور شد. اعضا تجربه های هیجانی خود را با همدیگر در میان گذاشتند. این تجربه ها در چند بعد طبقه بندی شد: کدام رویداد برانگیزاننده ی این حالت هیجانی بود؟ این رویداد خاص منجر به بروز چه تغییرات بدنی خاصی در شما شد؟ چه تغییراتی در حالت چهره ی شما ایجاد شد؟ و چه رفتاری در نتیجه ی آن حالت هیجانی داشتید؟ در نهایت موفقیت های اعضا مورد تشویق و تصدیق قرار گرفت.

بخش دوم: راجع به چیستی هیجان گفتگویی بین اعضا داشتیم. هر یک از آنان تعریف خاص خود از هیجان را ارائه داده و در نهایت به یک تعریف واحد رسیدیم. انواع هیجانها (ترس، خشم، غم، شادی، نگرانی و ….) چه مثبت و چه منفی شمرده شده و ابعاد هر هیجان معرفی گردید. همچنین برای ثبت هیجان ها کارت یادداشت روزانه تهیه شد. هر عضو یک کارت دریافت کرد.

بخش سوم: عملا فرصتی فراهم شد که اعضا چند هیجان اصلی را تجربه کنند. آنها در حین تجربه ی حالت هیجانی به تفکیک ابعاد بدنی، ذهنی و احساسی هر هیجان پرداختند و برای نمونه، یکی از خانه های کارت یادداشت روزانه ی خود را تکمیل نمودند.
تکلیف: اعضای گروه ملزم به ثبت هیجان هایی شدند که در طول هفته ی آینده احتمالا تجربه می کنند. این بار، این هیجان ها باید با توجه به ابعاد چندگانه ی خود (رویداد برانگیزاننده، تغییرات بدنی، حالت چهره و تمایلات برای عمل) ثبت شوند.
بازخورد: اعضای گروه، نقطه نظر خود در مورد تجربه ی خاص این جلسه و جلسات پیشین را بیان کردند.

پکیج (پروتکل) آموزش تنظیم هیجان گراس در 23 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

23 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول: آشنایی و برقراری ارتباط اعضا با یکدیگر
جلسه دوم: انتخاب موقعیت – هدف جلسه: ارائه آموزش هیجانی
جلسه سوم: انتخاب موقعیت – هدف: ارزیابی میزان آسیب پذیری هیجانی و مهارت های هیجانی اعضاء
جلسه چهارم: اصلاح موقعیت – هدف: ایجاد تغییر در موقعیت برانگیزاننده ی هیجان
جلسه پنجم: گسترش توجه – هدف: آموزش مهارت های تغییر توجه
جلسه ششم: ارزیابی شناختی – هدف: تغییر ارزیابی های شناختی
جلسه هفتم: تعدیل پاسخ – هدف: تغییر پیامدهای رفتاری و فیزیولوژیکی هیجان
جلسه هشتم: ارزیابی و کاربرد – هدف: ارزیابی مجدد و برنامه ریزی برای کاربرد آموزش ها
اصلاح راهبردهای تنظیم هیجان از طریق مدل گراس
مرحله ی اول: انتخاب موقعیت
مرحله دوم: اصلاح موقعیت
مرحله سوم: گسترش توجه
مرحله ی چهارم: تغییر شناختی
مرحله ی پنجم: تعدیل پاسخ
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
موضوع جلسه: آشنایی و برقراری ارتباط اعضا با یکدیگر
اهداف جلسه:
1. آشنایی اعضای گروه با یکدیگر و شروع رابطه متقابل رهبر گروه (روانشناس) و اعضا
2. بیان اهداف اصلی و فرعی گروه و گفتگوی اعضا راجع به اهداف فرعی و جمعی
3. بیان منطق و مراحل مداخله
4. بیان چارچوب و قواعد شرکت در گروه

دستور جلسه
1. اعضای گروه، تمرین هایی با هدف آشنایی با یکدیگر انجام دادند. از جمله، نوعی بازی با اسامی یکدیگر که می تواند فرصتی برای آشنایی بیشتر اعضا با هم را فراهم کند. این بازی شامل سه مرحله است: در مرحله اول اعضای گروه، به صورت دایره نشسته و هر کدام به نوبت اسم کوچک خود را می گویند. در مرحله دوم، هر نفر ابتدا نام عضو قبلی و بعد نام خودش را می آورد و به همین ترتیب هر عضو سعی دارد نام دیگر اعضای گروه را بیاموزد. در مرحله سوم، هر یک از اعضا در مورد خودش و راجع به ویژگی های مثبت خود گفتگو می کنند.
2. در ابتدا راجع به اهداف تشکیل گروه صحبت شد. پس از آن، افراد فهرستی از هدف های فردی خود نوشته و آن را درجه بندی کرده و پس از آن به نوبت راجع به آن گفتگو کردند.
تکلیف: از افراد خواسته شد، در طول هفته آینده اگر به دلیل رخداد خاصی یا فکر کردن به یک رخداد، در یک حالت هیجانی (غم، نگرانی، ترس، تنفر، احساس گناه و …) درگیر شدند آن را در یک دفتر یادداشت کرده و در جلسه بعد یادداشت های خود را با دیگر اعضا در میان بگذارند.

بازخورد: اعضای گروه، نقطه نظر خود در مورد تجربه ی خاص این جلسه را بیان کردند.

جلسه دوم
موضوع جلسه: انتخاب موقعیت
هدف جلسه: ارائه آموزش هیجانی
دستور جلسه
بخش اول: در آغاز، تکلیف جلسه قبل مرور شد. اعضا تجربه های هیجانی خود را با همدیگر در میان گذاشتند. این تجربه ها در چند بعد طبقه بندی شد: کدام رویداد برانگیزاننده ی این حالت هیجانی بود؟ این رویداد خاص منجر به بروز چه تغییرات بدنی خاصی در شما شد؟ چه تغییراتی در حالت چهره ی شما ایجاد شد؟ و چه رفتاری در نتیجه ی آن حالت هیجانی داشتید؟ در نهایت موفقیت های اعضا مورد تشویق و تصدیق قرار گرفت.

بخش دوم: راجع به چیستی هیجان گفتگویی بین اعضا داشتیم. هر یک از آنان تعریف خاص خود از هیجان را ارائه داده و در نهایت به یک تعریف واحد رسیدیم. انواع هیجانها (ترس، خشم، غم، شادی، نگرانی و ….) چه مثبت و چه منفی شمرده شده و ابعاد هر هیجان معرفی گردید. همچنین برای ثبت هیجان ها کارت یادداشت روزانه تهیه شد. هر عضو یک کارت دریافت کرد.

بخش سوم: عملا فرصتی فراهم شد که اعضا چند هیجان اصلی را تجربه کنند. آنها در حین تجربه ی حالت هیجانی به تفکیک ابعاد بدنی، ذهنی و احساسی هر هیجان پرداختند و برای نمونه، یکی از خانه های کارت یادداشت روزانه ی خود را تکمیل نمودند.
تکلیف: اعضای گروه ملزم به ثبت هیجان هایی شدند که در طول هفته ی آینده احتمالا تجربه می کنند. این بار، این هیجان ها باید با توجه به ابعاد چندگانه ی خود (رویداد برانگیزاننده، تغییرات بدنی، حالت چهره و تمایلات برای عمل) ثبت شوند.
بازخورد: اعضای گروه، نقطه نظر خود در مورد تجربه ی خاص این جلسه و جلسات پیشین را بیان کردند.

پروتکل آموزش تنظیم هیجان;پکیج آموزش تنظیم هیجان;آموزش تنظیم هیجان گراس;دانلود پروتکل آموزش تنظیم هیجان;خرید پروتکل آموزش تنظیم هیجان;جلسات آموزش تنظیم هیجان گراس;تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس;تنظیم هیجان گراس;مدل گراس


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *