پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

http://123proje.ir/43536

پکیج های درمانی روانشناسی
doc
128 کیلو بایت

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات 56
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 56 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

56 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
مهارت های ارتباطی
ارتباط زناشویی
ارتباط و اهمیت آن
اهداف و ویژگی های ارتباط
مهارت های ارتباطی و آموزش آن
مهارت های ارتباطی در اسلام
رویکرد غنی سازی ارتباط
اصول اساسی درمان غنی سازی ارتباط
چگونگی آموزش مهارت های غنی سازی ارتباط
برنامه ارتقاء ارتباط (RE )
مروری بر تحقیقات انجام شده
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
پیش آزمون. ارائه رهنمودهایی برای مشارکت اعضاء و تشریح چگونگی انجام کار
معرفی پژوهشگر، معرفی اعضاء
بیان اینكه شیوه های برقراری ارتباط با دیگران آموختنی و قابل اصلاح است.
بیان اهداف و تكلیف دادن به آزمودنی ها كه تا جلسه آینده در ارتباطات خود دقت بیشتری كرده، چند ارتباط خود با دیگران را در كلاس بیان كنند.
توضیح خطوط کلی جلسات برای اعضاء

جلسه دوم
آشنایی با چهارچوب کلی بحث
تعریف ارتباط و رابطه
نحوه آماده سازی و خاتمه یك ارتباط مفید
حركت در جهت رفع موانع مؤثر و بهبود یك ارتباط اثر بخش
شرح جلسه::::::
طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود (امانی و لطافتی، 1393).
مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند (جاکوبسکی و همکاران، 2011). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به “درک پیامهای کلامی و غیر کلامی “، ” نظم دهی به هیجانها “، “گوش دادن “، “بینش نسبت به فرایند ارتباط ” و ” در ارتباط ” است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (خوشکام، 1392). این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد (هانسون و لندبلند، 2014).

موانع ارتباط::::
1. ارتباط یکسویه در فضای گفت وگو:
از آداب گفت وگو آن است که هر یک از طرفین، به دیگری اجازه سخن گفتن و اظهارنظر بدهد و با پرگویی، وی را به سکوت وادار نکند. برخی افراد که خود را داناتر می دانند یا حرفه آنها به گونه ای است که با گویندگی و سخنرانی و تدریس و… سرو کار دارند، گاه در گفت وگوهای روزانه نیز، طبق عادت، نقش سخنگوی تنها را بازی می کنند و کمتر حاضرند از مرکب سخن، پیاده گردند. به خوبی روشن است که این کار، خود برخاسته از میل و شهوت، یا غرور و نخوت است و ارتباط سازنده و موثر را دچار مشکل و حتی ناممکن می سازد. از این روی، در آموزه های دینی تاکید می شود که آدمی در فضای گفت وگو بر شنیدن پیش از سخن گفتن، علاقه نشان دهد.
2. شروع از نقاط منفی (انتقاد گزنده):
گفت و گو را نباید با شکایت، سرزنش و انتقاد آغاز کرد، چرا که این کار، می تواند شخصیت مخاطب را جریحه دار سازد و پذیرش انتقاد و ادامه ارتباط را نیز با مشکل مواجه کند. بنابراین، حتی در صورتی که موضوع اصلی سخن، انتقاد از مخاطب باشد، نخست لازم است به نقطه یا نقاط مثبتی اشاره شود و انتقاد با افزون بر نکته یاد شده، انتقاد سازنده شرایط دیگری نیز دارد که از آن جمله است:
– انتقاد، نباید گزنده و توام با سرزنش زیاد باشد، چرا که در این صورت، آن سان که امیر مومنان فرموده اند، تنها شعله های لجاجت مخاطب را برمی افروزد.
– تکرار بیش از حد انتقاد نیز، از تاثیر آن می کاهد و بذر کینه و دشمنی را در دل مخاطب می افشاند.
3. ستایش افراطی مخاطب:
همان گونه که انتقاد گزنده، مانع برقراری ارتباط موثر است، ستایش افراطی مخاطب نیز گاه مشکل ساز است. چرا که مخاطب احساس می کند ستایش فراتر از حد او، نوعی مجامله و چاپلوسی، یا ابزاری برای فریب و اغفال و در نتیجه وادار کردن وی به پذیرش یک کار یا مطلب است.
4. مجادله:
جروبحث های بی حاصل، از موانع مهم ارتباط گفتاری موثر است که در آموزه های دینی، با عنوان های «جدال» و «مرا»»، نکوهش باز داشته شده است. این کار، که غالبا ناشی از خود بزرگ بینی و برتری جویی و به هدف محکوم کردن و شرمنده ساختن مخاطب است، وی را نیز به جدال و لجبازی می کشاند و با سلب احترام متقابل، ادامه ارتباط را دچار مشکل می سازد.

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 56 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

ویژگی های فایل:

شامل 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی

56 صفحه ورد قابل ویرایش

با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط می‌باشد.

فهرست مطالب:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
مهارت های ارتباطی
ارتباط زناشویی
ارتباط و اهمیت آن
اهداف و ویژگی های ارتباط
مهارت های ارتباطی و آموزش آن
مهارت های ارتباطی در اسلام
رویکرد غنی سازی ارتباط
اصول اساسی درمان غنی سازی ارتباط
چگونگی آموزش مهارت های غنی سازی ارتباط
برنامه ارتقاء ارتباط (RE )
مروری بر تحقیقات انجام شده
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول
پیش آزمون. ارائه رهنمودهایی برای مشارکت اعضاء و تشریح چگونگی انجام کار
معرفی پژوهشگر، معرفی اعضاء
بیان اینكه شیوه های برقراری ارتباط با دیگران آموختنی و قابل اصلاح است.
بیان اهداف و تكلیف دادن به آزمودنی ها كه تا جلسه آینده در ارتباطات خود دقت بیشتری كرده، چند ارتباط خود با دیگران را در كلاس بیان كنند.
توضیح خطوط کلی جلسات برای اعضاء

جلسه دوم
آشنایی با چهارچوب کلی بحث
تعریف ارتباط و رابطه
نحوه آماده سازی و خاتمه یك ارتباط مفید
حركت در جهت رفع موانع مؤثر و بهبود یك ارتباط اثر بخش
شرح جلسه::::::
طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود (امانی و لطافتی، 1393).
مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند (جاکوبسکی و همکاران، 2011). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به “درک پیامهای کلامی و غیر کلامی “، ” نظم دهی به هیجانها “، “گوش دادن “، “بینش نسبت به فرایند ارتباط ” و ” در ارتباط ” است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (خوشکام، 1392). این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد (هانسون و لندبلند، 2014).

موانع ارتباط::::
1. ارتباط یکسویه در فضای گفت وگو:
از آداب گفت وگو آن است که هر یک از طرفین، به دیگری اجازه سخن گفتن و اظهارنظر بدهد و با پرگویی، وی را به سکوت وادار نکند. برخی افراد که خود را داناتر می دانند یا حرفه آنها به گونه ای است که با گویندگی و سخنرانی و تدریس و… سرو کار دارند، گاه در گفت وگوهای روزانه نیز، طبق عادت، نقش سخنگوی تنها را بازی می کنند و کمتر حاضرند از مرکب سخن، پیاده گردند. به خوبی روشن است که این کار، خود برخاسته از میل و شهوت، یا غرور و نخوت است و ارتباط سازنده و موثر را دچار مشکل و حتی ناممکن می سازد. از این روی، در آموزه های دینی تاکید می شود که آدمی در فضای گفت وگو بر شنیدن پیش از سخن گفتن، علاقه نشان دهد.
2. شروع از نقاط منفی (انتقاد گزنده):
گفت و گو را نباید با شکایت، سرزنش و انتقاد آغاز کرد، چرا که این کار، می تواند شخصیت مخاطب را جریحه دار سازد و پذیرش انتقاد و ادامه ارتباط را نیز با مشکل مواجه کند. بنابراین، حتی در صورتی که موضوع اصلی سخن، انتقاد از مخاطب باشد، نخست لازم است به نقطه یا نقاط مثبتی اشاره شود و انتقاد با افزون بر نکته یاد شده، انتقاد سازنده شرایط دیگری نیز دارد که از آن جمله است:
– انتقاد، نباید گزنده و توام با سرزنش زیاد باشد، چرا که در این صورت، آن سان که امیر مومنان فرموده اند، تنها شعله های لجاجت مخاطب را برمی افروزد.
– تکرار بیش از حد انتقاد نیز، از تاثیر آن می کاهد و بذر کینه و دشمنی را در دل مخاطب می افشاند.
3. ستایش افراطی مخاطب:
همان گونه که انتقاد گزنده، مانع برقراری ارتباط موثر است، ستایش افراطی مخاطب نیز گاه مشکل ساز است. چرا که مخاطب احساس می کند ستایش فراتر از حد او، نوعی مجامله و چاپلوسی، یا ابزاری برای فریب و اغفال و در نتیجه وادار کردن وی به پذیرش یک کار یا مطلب است.
4. مجادله:
جروبحث های بی حاصل، از موانع مهم ارتباط گفتاری موثر است که در آموزه های دینی، با عنوان های «جدال» و «مرا»»، نکوهش باز داشته شده است. این کار، که غالبا ناشی از خود بزرگ بینی و برتری جویی و به هدف محکوم کردن و شرمنده ساختن مخاطب است، وی را نیز به جدال و لجبازی می کشاند و با سلب احترام متقابل، ادامه ارتباط را دچار مشکل می سازد.

پروتکل آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;پکیج آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;دانلود پروتکل آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;خرید پروتکل آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;جلسات آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی;جلسات درمانی مهارت های ارتباطی;پکیج درمانی مهارت های ارتباطی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *