روان شناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی

http://123proje.ir/43431

علوم انسانی
pptx
2.054 مگا بایت

روان شناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2.054 مگا بایت
تعداد صفحات 270
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی

فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی

فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین

فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری

فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن

فصل هفتم: یادگیری شناختی

فصل هشتم: حافظه و فراموشی

فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول

فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی

فصل یازدهم: روشهای كلی آموزشی

فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط

فصل سیزدهم: آموزش ، به كمك روشهای تغییر رفتار

قسمتی از متن

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی

تعریف آموزش

آموزش كار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود كه‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یك یا چند دانش‏آموز به صورت كنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى كلاسى همین كنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش كلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى كتاب، یا آموزش مكاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند.

منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى كلاسى است كه متداولترین و مؤثرترین شیوه آموزشى در سراسر جهان است.

منابع انتخاب هدف های آموزشی

تهیه و تدوین هدفهاى آموزشى اولین مرحله از مراحل فعالیتهاى آموزشى معلم است. در این مرحله است كه معلم تصمیم مى‏گیرد چه درس بدهد و در نتیجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد.

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی

یكى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تایلر (1970) در كتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تایلر. اصول اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، ترجمه تقى‏پور ظهیر (تهران، انتشارات ابوریحان، 1358 اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، براى گزینش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زیر را پیشنهاد كرده است:

هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهایى كلى و موقتى هستند كه باید از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و یادگیرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزیه و تبدیل به هدفهاى دقیق آموزشى در آیند.

و…………..

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی

فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی

فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین

فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری

فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن

فصل هفتم: یادگیری شناختی

فصل هشتم: حافظه و فراموشی

فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول

فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی

فصل یازدهم: روشهای كلی آموزشی

فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط

فصل سیزدهم: آموزش ، به كمك روشهای تغییر رفتار

قسمتی از متن

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی

تعریف آموزش

آموزش كار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود كه‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یك یا چند دانش‏آموز به صورت كنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى كلاسى همین كنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش كلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى كتاب، یا آموزش مكاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند.

منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى كلاسى است كه متداولترین و مؤثرترین شیوه آموزشى در سراسر جهان است.

منابع انتخاب هدف های آموزشی

تهیه و تدوین هدفهاى آموزشى اولین مرحله از مراحل فعالیتهاى آموزشى معلم است. در این مرحله است كه معلم تصمیم مى‏گیرد چه درس بدهد و در نتیجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد.

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی

یكى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تایلر (1970) در كتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تایلر. اصول اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، ترجمه تقى‏پور ظهیر (تهران، انتشارات ابوریحان، 1358 اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، براى گزینش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زیر را پیشنهاد كرده است:

هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهایى كلى و موقتى هستند كه باید از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و یادگیرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزیه و تبدیل به هدفهاى دقیق آموزشى در آیند.

و…………..

روان شناسی تربیتی;روان شناسی;فعالیتهای آموزشی; انواع یادگیری;حافظه و فراموشی;تغییر رفتار

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *