دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن
http://123proje.ir/43463
علوم انسانی
pptx
653 کیلو بایت
دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 653 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 252 |
دریافت فایل
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
اهداف دوره
- مروری بر تعاریف و الزامات سیستمهای مدیریت ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
- آشنایی با مشتركات سه سیستم
- آشنایی با مستندات سه سیستم مذكور
- شناخت مبانی و اصول ممیزی
- شناخت مراحل و فرایند ممیزی سیستمهای مدیریت
- شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی
- آشنایی با روش ثبت سه سیستم
و….
قسمتی از متن
سیستم های مدیریت كیفیت (ISO 9001:2000)، مدیریت
زیست محیطی(ISO 14001:2004) و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقایع و به جا گذاردن شواهد عینی، با استفاده از ابزارهایی مانندبازنگری مدیریت، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ممیزی ها شرایط یادگیری را در سازمان تسهیل می نمایند.
نظام مدیریت یكپارچه(IMS)
عبارت است از یك نظام مدیریت كه برای سازمان از دیدگاه های كیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و كنترل می نماید.
مزایای استقرار یكپارچه
سازمانها میتوانند درصورت ادغام این سه سیستم از مزایای زیر بهرهمند شوند:
– افزایش اثربخشی سیستم مدیریت سازمان از طریق نگرش جامع به موضوع تعیین خطمشی و اهداف، برنامهریزیها، ممیزیها، پایش و اندازهگیری و …
– كاهش تضاد و نقاط افتراق بین سه سیستم
– استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پیشگیری از دوبارهكاریها و اتلاف وقت و انرژی كاركنان
– اجرای آسانتر و روانتر سیستمها از سوی كاركنان
v كاهش زمان لازم جهت انجام ممیزیهای شخص ثالث و صرفه جویی در هزینههای مربوطه.
v كاهش حجم اطلاعات در گردش و كمتر شدن احتمال بروز خطا و نیز حجم مستندات كمتر.
v جلب رضایت طرفهای ذینفع
از جمله مشتریان و ارائه تصویری مطلوبتر از سازمان.
سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
سازمان ISO
- سازمان بین المللی استاندارد ISO
- سازمان غیر انتفاعی ، مقر آن در ژنو سوئیس
- وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی
- در برگیرنده بیش از 100 كشور عضو و نماینده
- متشكل از بیش از 200 كمیته فنی (TC)
مبانی فكری سیستم های مدیریت كیفیت
- مشتری محوری
- بهبود مداوم
سیستمهای مدیریت كیفیت، سازمانها را ترغیب میكند تا نیازها و انتظارات مشتری را تحلیل كرده و به تعیین فرایندهایی كه جهت دستیابی به محصول مورد قبول مشتری كمك میكند اقدام نمایند و این فرایندها را تحت كنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزایش رضایت مشتری و سایر طرفهای ذینفع را بیشتر كند
هشت اصل مدیریت كیفیت
p 1- مشتری محوری سازمانها به مشتریان خود وابسته هستند و لذا بایستی نیازهای حال و آینده آنان را درك نمایند، خواستههای آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتری تلاش كنند.
p 2- راهبری راهبران وحدت مقصد و جهتگیری سازمان راایجاد میكنند.آنها بایستی محیط درون سازمان را به نحوی بهوجود آورده و برقرار نگهدارند تا افراد بتوانند در دستیابی به اهداف سازمان به طور كامل دخیل شوند.
p 3- دخیل بودن افراد
افراد در هر سطحی كه باشند جوهره سازمان هستند و دخیل بودن كامل آنها موجب میشود تا تواناییهای آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرند
و………..
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
اهداف دوره
- مروری بر تعاریف و الزامات سیستمهای مدیریت ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
- آشنایی با مشتركات سه سیستم
- آشنایی با مستندات سه سیستم مذكور
- شناخت مبانی و اصول ممیزی
- شناخت مراحل و فرایند ممیزی سیستمهای مدیریت
- شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی
- آشنایی با روش ثبت سه سیستم
و….
قسمتی از متن
سیستم های مدیریت كیفیت (ISO 9001:2000)، مدیریت
زیست محیطی(ISO 14001:2004) و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقایع و به جا گذاردن شواهد عینی، با استفاده از ابزارهایی مانندبازنگری مدیریت، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ممیزی ها شرایط یادگیری را در سازمان تسهیل می نمایند.
نظام مدیریت یكپارچه(IMS)
عبارت است از یك نظام مدیریت كه برای سازمان از دیدگاه های كیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و كنترل می نماید.
مزایای استقرار یكپارچه
سازمانها میتوانند درصورت ادغام این سه سیستم از مزایای زیر بهرهمند شوند:
– افزایش اثربخشی سیستم مدیریت سازمان از طریق نگرش جامع به موضوع تعیین خطمشی و اهداف، برنامهریزیها، ممیزیها، پایش و اندازهگیری و …
– كاهش تضاد و نقاط افتراق بین سه سیستم
– استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پیشگیری از دوبارهكاریها و اتلاف وقت و انرژی كاركنان
– اجرای آسانتر و روانتر سیستمها از سوی كاركنان
v كاهش زمان لازم جهت انجام ممیزیهای شخص ثالث و صرفه جویی در هزینههای مربوطه.
v كاهش حجم اطلاعات در گردش و كمتر شدن احتمال بروز خطا و نیز حجم مستندات كمتر.
v جلب رضایت طرفهای ذینفع
از جمله مشتریان و ارائه تصویری مطلوبتر از سازمان.
سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
سازمان ISO
- سازمان بین المللی استاندارد ISO
- سازمان غیر انتفاعی ، مقر آن در ژنو سوئیس
- وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی
- در برگیرنده بیش از 100 كشور عضو و نماینده
- متشكل از بیش از 200 كمیته فنی (TC)
مبانی فكری سیستم های مدیریت كیفیت
- مشتری محوری
- بهبود مداوم
سیستمهای مدیریت كیفیت، سازمانها را ترغیب میكند تا نیازها و انتظارات مشتری را تحلیل كرده و به تعیین فرایندهایی كه جهت دستیابی به محصول مورد قبول مشتری كمك میكند اقدام نمایند و این فرایندها را تحت كنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزایش رضایت مشتری و سایر طرفهای ذینفع را بیشتر كند
هشت اصل مدیریت كیفیت
p 1- مشتری محوری سازمانها به مشتریان خود وابسته هستند و لذا بایستی نیازهای حال و آینده آنان را درك نمایند، خواستههای آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتری تلاش كنند.
p 2- راهبری راهبران وحدت مقصد و جهتگیری سازمان راایجاد میكنند.آنها بایستی محیط درون سازمان را به نحوی بهوجود آورده و برقرار نگهدارند تا افراد بتوانند در دستیابی به اهداف سازمان به طور كامل دخیل شوند.
p 3- دخیل بودن افراد
افراد در هر سطحی كه باشند جوهره سازمان هستند و دخیل بودن كامل آنها موجب میشود تا تواناییهای آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرند
و………..
دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن ; آشنایی با مشتركات سه سیستم ;شناخت مبانی و اصول ممیزی;شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی;سیستم های مدیریت كیفیت;ظام مدیریت یكپارچه IMS;IMS
دیدگاهتان را بنویسید