درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)
http://123proje.ir/43352
فنی و مهندسی
pptx
1.355 مگا بایت
درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1.355 مگا بایت |
تعداد صفحات | 45 |
دریافت فایل
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری
ساختار شناخت
درمان شناختی- رفتاری كودكان
روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (1)
روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (2)
ارتباط عوامل تكاملی و عاطفی با درمان شناختی- رفتاری كودك و خانواده
تمایز درمان شناختی- رفتاری كودكان از بزرگسالان
شناخت رفتار درمانی كودك در مقایسه با روان درمانی و رفتار درمانی سنتی
درمان شناختی- رفتاری كودك در مقایسه با سایر درمانها
درمان شناختی- رفتاری كودك بر اساس محیط پیرامون وی
خصوصیات عمدة درمانگران
تمایلات زمینهای در درمان شناختی- رفتاری
ارزش مداخلة به موقع در نزد كودكان
ماهیت كم نظیر درمان شناختی- رفتاری كودكان
ملاحظات تكاملی در درمان شناختی- رفتاری
تمایزگذاری بین یك واكنش تكاملی طبیعی و یك اختلال رفتاری
تلفیق نظریة تكاملی در درمان شناختی- رفتاری
سن به عنوان واسطهای در درمان كودك
ارتباط سن و نتیجه درمان شناختی- رفتاری
جنسیت به عنوان واسطه در درمان كودك
تكامل جنسیت
اثر جنسیت بر تكامل
نقش جنسیت در درمان شناختی- رفتاری
تكنیكهای (Overcoming) & (Living with)
دیدگاه سنتی تكامل شناختی كودك
نظریههای اخیر تكاملی و شناختی
شناخت به عنوان واسطة درمان كودك
نقش هیجان در درمان شناختی- رفتاری كودك
شكلگیری هیجانات در كودكان
عامل واكنشهای هیجانی در روابط اجتماعی
كنترل هیجان در درمان شناختی- رفتاری
درمان شناختی- رفتاری و تجارب هیجانی
قسمتی از متن
اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری
در رویكرد شناختی – رفتاری تأكید زیادی میشود كه مفاهیم به طور عملیاتی بیان شوند و اعتباریابی درمان به طور تجربی صورت پدیرد: بدین منظور در شرایط پژوهشی و نیز در كار بالینی روزمره، از طرحهای آزمایشی گروهی و تك آزمودنی استفاده میشود. باید شیوه درمانی، برحسب تعاریف عملیاتی مشخص شود و اثر آن به كمك معیارهایی پایا و عینی موارد ارزیابی قرار گیرد. قسمت اعظم درمان بر اساس رویكرد ” اینجا و اینك“ (Here and Now) صورت میگیرد.
هدف عمدة درمان، عبارت است از كمك به بیمار به نحوی كه بتواند تغییراتی مطلوب در زندگی خود پدید آورد. بنابراین تأكید در درمان، متوجه فراهم آوردن فرصتی برای یادگیریهای انطباقی جدید و نیز ایجاد تغییراتی در فضای زندگی بیرون از حیطه بالینی (درمانگاه یا مطب) میشود. حل مسأله، جزء مهم لاینفك درمان را تشكیل میدهد. تمامی جنبههای درمانی برای بیمار توضیح داده میشود. درمانگر و بیمار سعی میكنند ارتباطی متقابل با هم برقرار كنند و راهبردهایی را برای مقابله با مسائل دقیقاً مشخص شده، با هم وضع نمایند.
و…..
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری
ساختار شناخت
درمان شناختی- رفتاری كودكان
روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (1)
روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (2)
ارتباط عوامل تكاملی و عاطفی با درمان شناختی- رفتاری كودك و خانواده
تمایز درمان شناختی- رفتاری كودكان از بزرگسالان
شناخت رفتار درمانی كودك در مقایسه با روان درمانی و رفتار درمانی سنتی
درمان شناختی- رفتاری كودك در مقایسه با سایر درمانها
درمان شناختی- رفتاری كودك بر اساس محیط پیرامون وی
خصوصیات عمدة درمانگران
تمایلات زمینهای در درمان شناختی- رفتاری
ارزش مداخلة به موقع در نزد كودكان
ماهیت كم نظیر درمان شناختی- رفتاری كودكان
ملاحظات تكاملی در درمان شناختی- رفتاری
تمایزگذاری بین یك واكنش تكاملی طبیعی و یك اختلال رفتاری
تلفیق نظریة تكاملی در درمان شناختی- رفتاری
سن به عنوان واسطهای در درمان كودك
ارتباط سن و نتیجه درمان شناختی- رفتاری
جنسیت به عنوان واسطه در درمان كودك
تكامل جنسیت
اثر جنسیت بر تكامل
نقش جنسیت در درمان شناختی- رفتاری
تكنیكهای (Overcoming) & (Living with)
دیدگاه سنتی تكامل شناختی كودك
نظریههای اخیر تكاملی و شناختی
شناخت به عنوان واسطة درمان كودك
نقش هیجان در درمان شناختی- رفتاری كودك
شكلگیری هیجانات در كودكان
عامل واكنشهای هیجانی در روابط اجتماعی
كنترل هیجان در درمان شناختی- رفتاری
درمان شناختی- رفتاری و تجارب هیجانی
قسمتی از متن
اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری
در رویكرد شناختی – رفتاری تأكید زیادی میشود كه مفاهیم به طور عملیاتی بیان شوند و اعتباریابی درمان به طور تجربی صورت پدیرد: بدین منظور در شرایط پژوهشی و نیز در كار بالینی روزمره، از طرحهای آزمایشی گروهی و تك آزمودنی استفاده میشود. باید شیوه درمانی، برحسب تعاریف عملیاتی مشخص شود و اثر آن به كمك معیارهایی پایا و عینی موارد ارزیابی قرار گیرد. قسمت اعظم درمان بر اساس رویكرد ” اینجا و اینك“ (Here and Now) صورت میگیرد.
هدف عمدة درمان، عبارت است از كمك به بیمار به نحوی كه بتواند تغییراتی مطلوب در زندگی خود پدید آورد. بنابراین تأكید در درمان، متوجه فراهم آوردن فرصتی برای یادگیریهای انطباقی جدید و نیز ایجاد تغییراتی در فضای زندگی بیرون از حیطه بالینی (درمانگاه یا مطب) میشود. حل مسأله، جزء مهم لاینفك درمان را تشكیل میدهد. تمامی جنبههای درمانی برای بیمار توضیح داده میشود. درمانگر و بیمار سعی میكنند ارتباطی متقابل با هم برقرار كنند و راهبردهایی را برای مقابله با مسائل دقیقاً مشخص شده، با هم وضع نمایند.
و…..
درمان شناختی رفتاری اصول و نظریه ها;درمان شناختی رفتاری;اصول ونظریه ها;درمان شناختی رفتاری كودكان ;خصوصیات عمدة درمانگران;تكامل جنسیت;اثر جنسیت بر تكامل;شكلگیری هیجانات در كودكان; اختلال رفتاری
دیدگاهتان را بنویسید