درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)

درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)

http://123proje.ir/43352

فنی و مهندسی
pptx
1.355 مگا بایت

درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)

درمان شناختی- رفتاری (اصول و نظریه ها)

دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1.355 مگا بایت
تعداد صفحات 45
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری

ساختار شناخت

درمان شناختی- رفتاری كودكان

روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (1)

روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (2)

ارتباط عوامل تكاملی و عاطفی با درمان شناختی- رفتاری كودك و خانواده

تمایز درمان شناختی- رفتاری كودكان از بزرگسالان

شناخت رفتار درمانی كودك در مقایسه با روان درمانی و رفتار درمانی سنتی

درمان شناختی- رفتاری كودك در مقایسه با سایر درمانها

درمان شناختی- رفتاری كودك بر اساس محیط پیرامون وی

خصوصیات عمدة درمانگران

تمایلات زمینه‌ای در درمان شناختی- رفتاری

ارزش مداخلة به موقع در نزد كودكان

ماهیت كم نظیر درمان شناختی- رفتاری كودكان

ملاحظات تكاملی در درمان شناختی- رفتاری

تمایزگذاری بین یك واكنش تكاملی طبیعی و یك اختلال رفتاری

تلفیق نظریة تكاملی در درمان شناختی- رفتاری

سن به عنوان واسطه‏ای در درمان كودك

ارتباط سن و نتیجه درمان شناختی- رفتاری

جنسیت به عنوان واسطه در درمان كودك

تكامل جنسیت

اثر جنسیت بر تكامل

نقش جنسیت در درمان شناختی- رفتاری

تكنیكهای (Overcoming) & (Living with)

دیدگاه سنتی تكامل شناختی كودك

نظریه‌های اخیر تكاملی و شناختی

شناخت به عنوان واسطة درمان كودك

نقش هیجان در درمان شناختی- رفتاری كودك

شكل‌گیری هیجانات در كودكان

عامل واكنشهای هیجانی در روابط اجتماعی

كنترل هیجان در درمان شناختی- رفتاری

درمان شناختی- رفتاری و تجارب هیجانی

قسمتی از متن

اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری

در رویكرد شناختی – رفتاری تأكید زیادی می‏شود كه مفاهیم به طور عملیاتی بیان شوند و اعتباریابی درمان به طور تجربی صورت پدیرد: بدین منظور در شرایط پژوهشی و نیز در كار بالینی روزمره، از طرحهای آزمایشی گروهی و تك آزمودنی استفاده می‏شود. باید شیوه درمانی، برحسب تعاریف عملیاتی مشخص شود و اثر آن به كمك معیارهایی پایا و عینی موارد ارزیابی قرار گیرد. قسمت اعظم درمان بر اساس رویكرد ” اینجا و اینك“ (Here and Now) صورت می‏گیرد.

هدف عمدة‌ درمان، عبارت است از كمك به بیمار به نحوی كه بتواند تغییراتی مطلوب در زندگی خود پدید آورد. بنابراین تأكید در درمان، متوجه فراهم آوردن فرصتی برای یادگیریهای انطباقی جدید و نیز ایجاد تغییراتی در فضای زندگی بیرون از حیطه بالینی (درمانگاه یا مطب) می‏شود. حل مسأله، جزء مهم لاینفك درمان را تشكیل می‏دهد. تمامی جنبه‏های درمانی برای بیمار توضیح داده می‏شود. درمانگر و بیمار سعی می‏كنند ارتباطی متقابل با هم برقرار كنند و راهبردهایی را برای مقابله با مسائل دقیقاً مشخص شده، با هم وضع نمایند.

و…..

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری

ساختار شناخت

درمان شناختی- رفتاری كودكان

روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (1)

روش استاندارد درمان شناختی- رفتاری (2)

ارتباط عوامل تكاملی و عاطفی با درمان شناختی- رفتاری كودك و خانواده

تمایز درمان شناختی- رفتاری كودكان از بزرگسالان

شناخت رفتار درمانی كودك در مقایسه با روان درمانی و رفتار درمانی سنتی

درمان شناختی- رفتاری كودك در مقایسه با سایر درمانها

درمان شناختی- رفتاری كودك بر اساس محیط پیرامون وی

خصوصیات عمدة درمانگران

تمایلات زمینه‌ای در درمان شناختی- رفتاری

ارزش مداخلة به موقع در نزد كودكان

ماهیت كم نظیر درمان شناختی- رفتاری كودكان

ملاحظات تكاملی در درمان شناختی- رفتاری

تمایزگذاری بین یك واكنش تكاملی طبیعی و یك اختلال رفتاری

تلفیق نظریة تكاملی در درمان شناختی- رفتاری

سن به عنوان واسطه‏ای در درمان كودك

ارتباط سن و نتیجه درمان شناختی- رفتاری

جنسیت به عنوان واسطه در درمان كودك

تكامل جنسیت

اثر جنسیت بر تكامل

نقش جنسیت در درمان شناختی- رفتاری

تكنیكهای (Overcoming) & (Living with)

دیدگاه سنتی تكامل شناختی كودك

نظریه‌های اخیر تكاملی و شناختی

شناخت به عنوان واسطة درمان كودك

نقش هیجان در درمان شناختی- رفتاری كودك

شكل‌گیری هیجانات در كودكان

عامل واكنشهای هیجانی در روابط اجتماعی

كنترل هیجان در درمان شناختی- رفتاری

درمان شناختی- رفتاری و تجارب هیجانی

قسمتی از متن

اصول و شیوه كلی در درمان شناختی– رفتاری

در رویكرد شناختی – رفتاری تأكید زیادی می‏شود كه مفاهیم به طور عملیاتی بیان شوند و اعتباریابی درمان به طور تجربی صورت پدیرد: بدین منظور در شرایط پژوهشی و نیز در كار بالینی روزمره، از طرحهای آزمایشی گروهی و تك آزمودنی استفاده می‏شود. باید شیوه درمانی، برحسب تعاریف عملیاتی مشخص شود و اثر آن به كمك معیارهایی پایا و عینی موارد ارزیابی قرار گیرد. قسمت اعظم درمان بر اساس رویكرد ” اینجا و اینك“ (Here and Now) صورت می‏گیرد.

هدف عمدة‌ درمان، عبارت است از كمك به بیمار به نحوی كه بتواند تغییراتی مطلوب در زندگی خود پدید آورد. بنابراین تأكید در درمان، متوجه فراهم آوردن فرصتی برای یادگیریهای انطباقی جدید و نیز ایجاد تغییراتی در فضای زندگی بیرون از حیطه بالینی (درمانگاه یا مطب) می‏شود. حل مسأله، جزء مهم لاینفك درمان را تشكیل می‏دهد. تمامی جنبه‏های درمانی برای بیمار توضیح داده می‏شود. درمانگر و بیمار سعی می‏كنند ارتباطی متقابل با هم برقرار كنند و راهبردهایی را برای مقابله با مسائل دقیقاً مشخص شده، با هم وضع نمایند.

و…..

درمان شناختی رفتاری اصول و نظریه ها;درمان شناختی رفتاری;اصول ونظریه ها;درمان شناختی رفتاری كودكان ;خصوصیات عمدة درمانگران;تكامل جنسیت;اثر جنسیت بر تكامل;شكل‌گیری هیجانات در كودكان; اختلال رفتاری

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *