تغییر نظام ارزشها در افراد بزهكار

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهكار

http://123proje.ir/43497

علوم انسانی
docx
120 کیلو بایت

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهكار

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهكار

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات 111
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد ( word) قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول :

مقدمه

هدفهای پژوهش

سؤالهای پژوهش

فرضیه های پژوهش

اهمیت پژوهش

تعریف مفاهیم اساسی پژوهش

الف) مفهوم تحول

ب) نظام ارزشها

ج) نظام

د) ارزشها (در علم اقتصاد، فلسفه، دین، جامعه شناسی)

هـ) سرقت

و) انحراف جنسی

ط) اعتیاد

فصل دوم :

الف) سوابق نظری و پژوهشی

– حوزه های توجه به بررسی ارزشها

1) بررسی ارزشها در رابطه با متغیرهای دیگر

2) ارزشها و توانایی های شناختی

3) رشد ارزشها در طول عمر

– سنجش ارزشها

مشاهده منظم

مصاحبه شخصی

پرسشنامه

1) آلپورت ورنون لیندزی

2) معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

3) بررسی انتخاب

4) ارزشهای شخصی

5) ارزشهای كار

6) ارزشهای راكیچ

– كسب نظام ارزشی و عاملهای آن

– عوامل كسب نظام ارزشها

گروه اول :

الف) اجتماعی

ب) اقتصادی اجتماعی

ج) آموزشی

د ) جنسیت

هـ) دین

و) شغل

ط) نژاد

گروه دوم :

الف) تحلیل روانی

ب) نظریه فراگیری

ج ) رشد شناختی

– نمودهای تحول ارزشها از كودكی تا بلوغ

تحول نظام ارزشها در كودكی

تحول نظام ارزشها در نوجوانی

– چارچوب نظری تفسیر رشد ارزشها

الف) دیدگاه رسچر

ب) دیدگاه مزلو

ج) دیدگاه وودروف

د) دیدگاه فروید – یونگ

هـ) دیدگاه كلبرگ – پیاژه

ط) دیدگاه نیوكمپ – آیزنگ

ز) دیدگاه راكیچ

ع) دیدگاه ویلیامز

– كاركردهای رشد ارزشها

الف) انگیزشی

ب) توافقی

ج) دفاع از خود

– نقش ارزشها در روند هدایت و رواندرمانی

نقش مشاوره در زمینه ارزشها

– نقش ارزشها در بهداشت

الف) روان درمانی

ب ) پیشگیری

– دیدگاههای تغییر ارزشها

فرضیه ناهماهنگی شناختی

فرضیه های رفتاری

فرضیه شناختی – رفتاری

فرضیه تحلیل روانی

فرضیه نسبت دادن

فرضیه تقابل (جذب)

فرضیه درمان بی رهنمود

فرضیه همخوانی

فرضیه تحلیل منطقی

فرضیه درمان عقلانی

فرضیه بازی نقش هیجانی

فرضیه انگیزه پیشرفت

تغییر ارزشها از راه ارتباط جمعی

درام اجتماعی برای كودكان

روش توضیح ارزشها

روش گوش دادن به قصه

روش تربیتی

فصل سوم : روش پژوهشی

آزمودنیها

ابزار پژوهشی

1- معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

2- معیار ارزشهای راكیچ

(چگونگی كاربرد خدمات مشاوره ای)

1- توضیح ارزشها و تأثیر آن در تغییر ارزشها

2- تأثیر مشاوره و راهنمایی بر تغییر ارزشها

3- آموزش مهارتهای مقابله با استرس محیطی

– مرحله اول

الف) با تغییر دیدگاه مشكلات خود را آسان كنید.

ب) نظام حمایتی كارآمدی بوجود آورید

– مرحله دوم

الف) روش مهار فشار روانی

ب) تمرین آرمیدگی

ج) تمرین كنترل نگرانی و سخن گفتن سازنده با خود

4- مهارتهای ارتباطی

الف) مهارتهای گوش دادن

ب) مهارتهای بدنی

پ) خود افشاگری

ت) بازتاباندن

ث) مورد پذیرش قرار دادن

ج) روش صفحه خط افتاده

چ) رسیدگی به خواست زندانیان

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل آماری

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات تحقیق

فهرست منابع فارسی و انگلیسی

پیوستها

قسمتی از متن

چكیده :

در چند دهه اخیر مسأله ارتباط بین برخی ازویژگیهای شخصیتی و بزهكاری بسیار پژوهشگران را متوجه خود كرده است ولی اگر بزهكاری از زوایای متفاوت بررسی كنیم خواهیم دید كه بحث ریشه ای تر در این زمینه مطالعات عمیق بر نظامهای ارزشی این افراد و مؤلفه های این نظام ارزشی است چرا كه رفتار و عملكردهای افراد اغلب در راستای اولویتهای ارزشی است كه برای خود بر می گزینند. مؤلفه های بنیادی نظام های ارزشی در افراد ارزشهای نو، و ارزشهای سنتی است و به بیانی دیگر می توان آنها را ارزشهای ابزاری و ارزشهای نهایی خواند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر گرایش به مؤلفه های نظام ارزشی یعنی ارزش های نو و سنتی در گروههای بزهكاران است . در این پژوهش 120 نفر از بزهكاران مستقر در بازداشتگاه اصفهان به تصادف انتخاب شدند . 90 نفر این افراد شامل 3 گروه آزمایشی (سارقین، معتادین و منحرفین جنسی) بودند و 30 نفر در گروه كنترل به نسبت مساوی از بین كل افراد، به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از آن به عنوان پیش آزمون «معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس» و «معیار ارزشهای راكیچ» را تكمیل كردند و سپس بمدت 3 ماه هفته ای یك جلسه از خدمات مشاوره ای فردی و گروهی بهره مند شدند كه در چارچوب و الگوی از پیش تعیین شده توسط محقق به پرسنل مددكاری و مشاوره بازداشتگاه آموزش داده شد و سپس مقرر شد كه این اطلاعات در اختیار زندانیان نیز قرار گیرد. خدمات مشاوره ای بمنزله متغیر مستقل این طرح تجربی بود و گروه كنترل از آن برخوردار نمی شدند و پس از پایان 3 ماه مجدداً به صورت گروهی توسط آزمون پرینس و راكیچ ارزیابی شدند. نتایج حاكی از آن بود كه میانگین تفاوتهای پیش آزمون و انحراف استاندارد مربوطه و میانگین تفاوتهای پس آزمون و انحراف استاندارد آن در گروههای آزمایشی بنحو چشمگیری از گروه كنترل بالاتر است. این امر تأئید كننده این مطلب است كه ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر نظام ارزشی زنان بزهكار (سارق، معتاد، منحرفین جنسی) تأثیر داشته و نتایج آن با گروه كنترل تفاوت معنی داری را نشان می دهد.

همچنین یافته های پژوهشی نشانگر این است بدون مدنظر گرفتن

و…………

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد ( word) قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول :

مقدمه

هدفهای پژوهش

سؤالهای پژوهش

فرضیه های پژوهش

اهمیت پژوهش

تعریف مفاهیم اساسی پژوهش

الف) مفهوم تحول

ب) نظام ارزشها

ج) نظام

د) ارزشها (در علم اقتصاد، فلسفه، دین، جامعه شناسی)

هـ) سرقت

و) انحراف جنسی

ط) اعتیاد

فصل دوم :

الف) سوابق نظری و پژوهشی

– حوزه های توجه به بررسی ارزشها

1) بررسی ارزشها در رابطه با متغیرهای دیگر

2) ارزشها و توانایی های شناختی

3) رشد ارزشها در طول عمر

– سنجش ارزشها

مشاهده منظم

مصاحبه شخصی

پرسشنامه

1) آلپورت ورنون لیندزی

2) معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

3) بررسی انتخاب

4) ارزشهای شخصی

5) ارزشهای كار

6) ارزشهای راكیچ

– كسب نظام ارزشی و عاملهای آن

– عوامل كسب نظام ارزشها

گروه اول :

الف) اجتماعی

ب) اقتصادی اجتماعی

ج) آموزشی

د ) جنسیت

هـ) دین

و) شغل

ط) نژاد

گروه دوم :

الف) تحلیل روانی

ب) نظریه فراگیری

ج ) رشد شناختی

– نمودهای تحول ارزشها از كودكی تا بلوغ

تحول نظام ارزشها در كودكی

تحول نظام ارزشها در نوجوانی

– چارچوب نظری تفسیر رشد ارزشها

الف) دیدگاه رسچر

ب) دیدگاه مزلو

ج) دیدگاه وودروف

د) دیدگاه فروید – یونگ

هـ) دیدگاه كلبرگ – پیاژه

ط) دیدگاه نیوكمپ – آیزنگ

ز) دیدگاه راكیچ

ع) دیدگاه ویلیامز

– كاركردهای رشد ارزشها

الف) انگیزشی

ب) توافقی

ج) دفاع از خود

– نقش ارزشها در روند هدایت و رواندرمانی

نقش مشاوره در زمینه ارزشها

– نقش ارزشها در بهداشت

الف) روان درمانی

ب ) پیشگیری

– دیدگاههای تغییر ارزشها

فرضیه ناهماهنگی شناختی

فرضیه های رفتاری

فرضیه شناختی – رفتاری

فرضیه تحلیل روانی

فرضیه نسبت دادن

فرضیه تقابل (جذب)

فرضیه درمان بی رهنمود

فرضیه همخوانی

فرضیه تحلیل منطقی

فرضیه درمان عقلانی

فرضیه بازی نقش هیجانی

فرضیه انگیزه پیشرفت

تغییر ارزشها از راه ارتباط جمعی

درام اجتماعی برای كودكان

روش توضیح ارزشها

روش گوش دادن به قصه

روش تربیتی

فصل سوم : روش پژوهشی

آزمودنیها

ابزار پژوهشی

1- معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس

2- معیار ارزشهای راكیچ

(چگونگی كاربرد خدمات مشاوره ای)

1- توضیح ارزشها و تأثیر آن در تغییر ارزشها

2- تأثیر مشاوره و راهنمایی بر تغییر ارزشها

3- آموزش مهارتهای مقابله با استرس محیطی

– مرحله اول

الف) با تغییر دیدگاه مشكلات خود را آسان كنید.

ب) نظام حمایتی كارآمدی بوجود آورید

– مرحله دوم

الف) روش مهار فشار روانی

ب) تمرین آرمیدگی

ج) تمرین كنترل نگرانی و سخن گفتن سازنده با خود

4- مهارتهای ارتباطی

الف) مهارتهای گوش دادن

ب) مهارتهای بدنی

پ) خود افشاگری

ت) بازتاباندن

ث) مورد پذیرش قرار دادن

ج) روش صفحه خط افتاده

چ) رسیدگی به خواست زندانیان

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل آماری

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات تحقیق

فهرست منابع فارسی و انگلیسی

پیوستها

قسمتی از متن

چكیده :

در چند دهه اخیر مسأله ارتباط بین برخی ازویژگیهای شخصیتی و بزهكاری بسیار پژوهشگران را متوجه خود كرده است ولی اگر بزهكاری از زوایای متفاوت بررسی كنیم خواهیم دید كه بحث ریشه ای تر در این زمینه مطالعات عمیق بر نظامهای ارزشی این افراد و مؤلفه های این نظام ارزشی است چرا كه رفتار و عملكردهای افراد اغلب در راستای اولویتهای ارزشی است كه برای خود بر می گزینند. مؤلفه های بنیادی نظام های ارزشی در افراد ارزشهای نو، و ارزشهای سنتی است و به بیانی دیگر می توان آنها را ارزشهای ابزاری و ارزشهای نهایی خواند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر گرایش به مؤلفه های نظام ارزشی یعنی ارزش های نو و سنتی در گروههای بزهكاران است . در این پژوهش 120 نفر از بزهكاران مستقر در بازداشتگاه اصفهان به تصادف انتخاب شدند . 90 نفر این افراد شامل 3 گروه آزمایشی (سارقین، معتادین و منحرفین جنسی) بودند و 30 نفر در گروه كنترل به نسبت مساوی از بین كل افراد، به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از آن به عنوان پیش آزمون «معیار ارزشهای قابل تشخیص پرینس» و «معیار ارزشهای راكیچ» را تكمیل كردند و سپس بمدت 3 ماه هفته ای یك جلسه از خدمات مشاوره ای فردی و گروهی بهره مند شدند كه در چارچوب و الگوی از پیش تعیین شده توسط محقق به پرسنل مددكاری و مشاوره بازداشتگاه آموزش داده شد و سپس مقرر شد كه این اطلاعات در اختیار زندانیان نیز قرار گیرد. خدمات مشاوره ای بمنزله متغیر مستقل این طرح تجربی بود و گروه كنترل از آن برخوردار نمی شدند و پس از پایان 3 ماه مجدداً به صورت گروهی توسط آزمون پرینس و راكیچ ارزیابی شدند. نتایج حاكی از آن بود كه میانگین تفاوتهای پیش آزمون و انحراف استاندارد مربوطه و میانگین تفاوتهای پس آزمون و انحراف استاندارد آن در گروههای آزمایشی بنحو چشمگیری از گروه كنترل بالاتر است. این امر تأئید كننده این مطلب است كه ارائه خدمات مشاوره ای در تغییر نظام ارزشی زنان بزهكار (سارق، معتاد، منحرفین جنسی) تأثیر داشته و نتایج آن با گروه كنترل تفاوت معنی داری را نشان می دهد.

همچنین یافته های پژوهشی نشانگر این است بدون مدنظر گرفتن

و…………

تغییر نظام ارزشها در افراد بزهكار ;افراد بزهكار;انحراف جنسی ;ارزشهای شخصی;عوامل كسب نظام ارزشها ;رشد شناختی; دیدگاه مزلو;دیدگاه ویلیامز;دفاع از خود; روان درمانی ;فرضیه نسبت دادن;فرضیه همخوانی ;فرضیه تحلیل منطقی ;فرضیه درمان عقلانی ;فرضیه بازی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *