اختلال یادگیری خاص

اختلال یادگیری خاص

http://123proje.ir/43443

علوم انسانی
pptx
2.115 مگا بایت

اختلال یادگیری خاص

اختلال یادگیری خاص

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2.115 مگا بایت
تعداد صفحات 119
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی

اختلال یادگیری خاص
Specific Learning disorder

ملاک های تشخیصی

315.00(F81.5) همراه با اختلال خواندن

315.2 (F81.81 ) همراه با اختلال در بیان نوشتاری

(f81.2) 315.1همراه با اختلال ریاضیات

عوامل خطر و پیش آگهی

ژنتیکی و فیزیولوژیکی

درمان اختلال یادگیری

ب- عوامل عصب شناختی

ج- تقارن نیمكره‌های مغزی

تقارن نیمكره‌های مغزی

د- غلبه طرفی مغز

هـ : عوامل حركتی

و: عوامل شناختی

و: عوامل رفتاری:

ح- عوامل محیطی:

فرآیند تشخیص اختلال خواندن

آزمون های هوشی

راهکار های عملی جهت آماده سازی کودک برای خواندن

حافظه ی فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

حافظه ی فعال کلامی شنیداری :

حافظه ی فعال فضایی بصری :

کندنویسی_دانش_آموزان

علّت‌های مختلفی برای کند نویسی وجود دارد؛ :

روش‌های درمان کند نویسی

قسمتی از متن

اختلال یادگیری خاص
Specific Learning disorder

ó اختلال یادگیری خاص ، اختلال عصبی – رشدی با منشا زیستی و مبنایی است برای ناهنجاری هایی در سطح شناختی که با علائم رفتاری این اختلال ارتباط دارند. منشا زیستی عبارت است از تعامل عوامل ژنتیکی ، تکوینی ( اپی ژنتیک ) و محیطی که بر توانایی مغز در درک کردن یا پردازش درست و دقیق اطلاعات کلامی و غیر کلامی تاثیر می گذارد.

. یکی از ویژگی های اساسی اختلال یادگیری خاص ، مشکلات مداوم در یادگیری مهارت های تحصیلی پایه است که در طول سال های تحصیلی رسمی شروع می شود مهارت های اساسی عبارتند از خواندن درست و فصیح تک کلمه ها ، درک خواندن ، بیان نوشتاری و هجی کردن ، محاسبه علم حساب و استدلال ریاضی ( حل کردن مسائل ریاضی ) . بر خلاف حرف زدن یا راه رفتن که نقاط عطف رشدی فراگیر شده هستند که با رسش مغز پدیدار می شوند مهارت های تحصیلی ( مثل خواندن ، هجی کردن ، نوشتن ، ریاضیات ) باید به روشنی آموخته شوند.

2. اختلال یادگیری خاص ، الگوی یادگیری مهارت های تحصیلی را مختل می کند.

ملاک های تشخیصی

ó A. مشکلات یادگیری و استفاده از مهارت های تحصیلی به صورتی که با وجود حداقل یکی از نشانه های زیر مشخص می شوند که به رغم اجرای مرحله هایی که این مشکلات را هدف قرار می دهند حداقل به مدت 6 ماه ادامه داشته باشند.

ó 1. خواندن بی دقت و آهسته و پرزحمت کلمه ( مثل خواندن کلمات تکی با صدای بلند به صورت نادرست یا آهسته و با تردید ، غالبا کلمات را حدس می زند ، مشکل فهمیدن کلمات را دارد.

2. مشکل درک کردن معنی آنچه خوانده شده است. ( مثلا ممکن است متن را درست بخواند ولی توالی ، روابط ، نتیجه گیری ها یا معانی عمیق تر آنچه خوانده شده است را درک نکند. )

3. مشکلات در رابطه با هجی کردن ( مثلا ممکن است حروف صدا دار را اضافه ، حذف یا جایگزین نماید )

و…………..

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی

اختلال یادگیری خاص
Specific Learning disorder

ملاک های تشخیصی

315.00(F81.5) همراه با اختلال خواندن

315.2 (F81.81 ) همراه با اختلال در بیان نوشتاری

(f81.2) 315.1همراه با اختلال ریاضیات

عوامل خطر و پیش آگهی

ژنتیکی و فیزیولوژیکی

درمان اختلال یادگیری

ب- عوامل عصب شناختی

ج- تقارن نیمكره‌های مغزی

تقارن نیمكره‌های مغزی

د- غلبه طرفی مغز

هـ : عوامل حركتی

و: عوامل شناختی

و: عوامل رفتاری:

ح- عوامل محیطی:

فرآیند تشخیص اختلال خواندن

آزمون های هوشی

راهکار های عملی جهت آماده سازی کودک برای خواندن

حافظه ی فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

حافظه ی فعال کلامی شنیداری :

حافظه ی فعال فضایی بصری :

کندنویسی_دانش_آموزان

علّت‌های مختلفی برای کند نویسی وجود دارد؛ :

روش‌های درمان کند نویسی

قسمتی از متن

اختلال یادگیری خاص
Specific Learning disorder

ó اختلال یادگیری خاص ، اختلال عصبی – رشدی با منشا زیستی و مبنایی است برای ناهنجاری هایی در سطح شناختی که با علائم رفتاری این اختلال ارتباط دارند. منشا زیستی عبارت است از تعامل عوامل ژنتیکی ، تکوینی ( اپی ژنتیک ) و محیطی که بر توانایی مغز در درک کردن یا پردازش درست و دقیق اطلاعات کلامی و غیر کلامی تاثیر می گذارد.

. یکی از ویژگی های اساسی اختلال یادگیری خاص ، مشکلات مداوم در یادگیری مهارت های تحصیلی پایه است که در طول سال های تحصیلی رسمی شروع می شود مهارت های اساسی عبارتند از خواندن درست و فصیح تک کلمه ها ، درک خواندن ، بیان نوشتاری و هجی کردن ، محاسبه علم حساب و استدلال ریاضی ( حل کردن مسائل ریاضی ) . بر خلاف حرف زدن یا راه رفتن که نقاط عطف رشدی فراگیر شده هستند که با رسش مغز پدیدار می شوند مهارت های تحصیلی ( مثل خواندن ، هجی کردن ، نوشتن ، ریاضیات ) باید به روشنی آموخته شوند.

2. اختلال یادگیری خاص ، الگوی یادگیری مهارت های تحصیلی را مختل می کند.

ملاک های تشخیصی

ó A. مشکلات یادگیری و استفاده از مهارت های تحصیلی به صورتی که با وجود حداقل یکی از نشانه های زیر مشخص می شوند که به رغم اجرای مرحله هایی که این مشکلات را هدف قرار می دهند حداقل به مدت 6 ماه ادامه داشته باشند.

ó 1. خواندن بی دقت و آهسته و پرزحمت کلمه ( مثل خواندن کلمات تکی با صدای بلند به صورت نادرست یا آهسته و با تردید ، غالبا کلمات را حدس می زند ، مشکل فهمیدن کلمات را دارد.

2. مشکل درک کردن معنی آنچه خوانده شده است. ( مثلا ممکن است متن را درست بخواند ولی توالی ، روابط ، نتیجه گیری ها یا معانی عمیق تر آنچه خوانده شده است را درک نکند. )

3. مشکلات در رابطه با هجی کردن ( مثلا ممکن است حروف صدا دار را اضافه ، حذف یا جایگزین نماید )

و…………..

اختلال یادگیری خاص;اختلال یادگیری;یادگیری;درمان اختلال یادگیری;اختلال خواندن;اختلال ریاضیات; اختلال در بیان نوشتاری;عصب شناختی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *