آشنایی با مدل تعالی سازمانی
http://123proje.ir/43479
علوم انسانی
pptx
2.152 مگا بایت
آشنایی با مدل تعالی سازمانی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2.152 مگا بایت |
تعداد صفحات | 111 |
دریافت فایل
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
بخش اول:
مروری بر مدلهای سرآمدی سازمانی
بخش دوم:
ارزشها و مفاهیم سر آمدی و معیارهای مدلEFQM/
بخش سوم:
مرورسیستم امتیازدهی و معرفی منطق RADAR
بخش چهارم:
خود ازریابی
بخش پنجم:
معرفی جوایز و فرایند جوایز ملی در ایران
قسمتی از متن
مدیریت كیفیت جامع (TQM)
مدیریت كیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یك فرهنگ مدیریتی كه بطور مداوم در حال تكامل است تعریف نمود.
این رویكرد شامل ارزشها (Values)، تكنیكها (Techniques)، متدولوژیها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است كه هدف آنها افزایش بهرهوری، رضایت مشتریان و بهبود مستمر ازطریق مشاركت عمومی كاركنان و كاهش منابع مورد نیاز است.
مدل تعالی سازمانی BusinessExcellence Models
عبارت است از یك قالب یـا چارچوب كه از طرف شخص ، گروه ، موسسه، كشور، سازمای محلی یا بینالمللی برای مقایسه، انتخاب و ارتقای عملكرد سازمانها و شركتها طراحی وتعمیق می یابد.
جایزه كیفیت دمینگ
جایزه دمینگ در سال1951 به پیشنهاد آقای كنچی كویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دكتر دمینگ ایجاد شده است
انواع جایزه دمینگ
1- جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals)
به افرادی اهدا میشود كه مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.
2- جایزه كاربردی دمینگ (Application)
به شركتهایی اهدا میشود كه در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملكرد خود ایجاد كرده اند.
جایزه ملی كیفیت مالكوم بالدریج امریكا
این جایزه به عنوان موتورمحركه شركتهای آمریكایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه كیفیت در ژاپن توسط گروهی از كارشناسان آمریكایی شكل گرفت.
آغاز بكار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان و اعطای جایزه همه ساله در كاخ سفید توسط ریاست جمهور وقت آمریكا می باشد.
كاربردها و مزایای مدل تعالی سازمانی EFQM
- § ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی
- § كمك به درك فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب (هدف) و برنامهریزی برای رسیدن به اهداف
- § مبنایی برای ایجاد زبان و تفكر مشترك در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزههای عملكرد و چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد سازمان .
- § شناسایی نقاط قوت و نواحی بهبود سازمان
- § امکان و انجام مقایسه با بیرون از سازمان ( Benchmarking )
- § توجه به اهداف درون سازمانی و نتایج کسب شده در سازمان
- § امکان شرکت و برنده شدن در فرایند جایزه
- § توجه به نیازهای همه ذی نفعان سازمان
و……
فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.
فهرست مطالب فایل دانلودی:
بخش اول:
مروری بر مدلهای سرآمدی سازمانی
بخش دوم:
ارزشها و مفاهیم سر آمدی و معیارهای مدلEFQM/
بخش سوم:
مرورسیستم امتیازدهی و معرفی منطق RADAR
بخش چهارم:
خود ازریابی
بخش پنجم:
معرفی جوایز و فرایند جوایز ملی در ایران
قسمتی از متن
مدیریت كیفیت جامع (TQM)
مدیریت كیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یك فرهنگ مدیریتی كه بطور مداوم در حال تكامل است تعریف نمود.
این رویكرد شامل ارزشها (Values)، تكنیكها (Techniques)، متدولوژیها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است كه هدف آنها افزایش بهرهوری، رضایت مشتریان و بهبود مستمر ازطریق مشاركت عمومی كاركنان و كاهش منابع مورد نیاز است.
مدل تعالی سازمانی BusinessExcellence Models
عبارت است از یك قالب یـا چارچوب كه از طرف شخص ، گروه ، موسسه، كشور، سازمای محلی یا بینالمللی برای مقایسه، انتخاب و ارتقای عملكرد سازمانها و شركتها طراحی وتعمیق می یابد.
جایزه كیفیت دمینگ
جایزه دمینگ در سال1951 به پیشنهاد آقای كنچی كویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دكتر دمینگ ایجاد شده است
انواع جایزه دمینگ
1- جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals)
به افرادی اهدا میشود كه مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.
2- جایزه كاربردی دمینگ (Application)
به شركتهایی اهدا میشود كه در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملكرد خود ایجاد كرده اند.
جایزه ملی كیفیت مالكوم بالدریج امریكا
این جایزه به عنوان موتورمحركه شركتهای آمریكایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه كیفیت در ژاپن توسط گروهی از كارشناسان آمریكایی شكل گرفت.
آغاز بكار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان و اعطای جایزه همه ساله در كاخ سفید توسط ریاست جمهور وقت آمریكا می باشد.
كاربردها و مزایای مدل تعالی سازمانی EFQM
- § ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی
- § كمك به درك فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب (هدف) و برنامهریزی برای رسیدن به اهداف
- § مبنایی برای ایجاد زبان و تفكر مشترك در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزههای عملكرد و چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد سازمان .
- § شناسایی نقاط قوت و نواحی بهبود سازمان
- § امکان و انجام مقایسه با بیرون از سازمان ( Benchmarking )
- § توجه به اهداف درون سازمانی و نتایج کسب شده در سازمان
- § امکان شرکت و برنده شدن در فرایند جایزه
- § توجه به نیازهای همه ذی نفعان سازمان
و……
آشنایی با مدل تعالی سازمانی ; مدلهای سرآمدی سازمانی;سازمان;مدیریت;RADAR;جوایز ملی در ایران;مدیریت كیفیت جامع;TQM;رضایت مشتریان ;جایزه كیفیت دمینگ;مالكوم بالدریج امریكا;EFQM
دیدگاهتان را بنویسید